Lediga tisdag!!

vaknade av panik idag, 10,13. va helt varm och svettig. fyfy..
vet inte varför men hade nog drömt något konstigt..
satt mig och tittade på slutet av filmen ANGEL.
somnade ifrån den igår.  helt ok för en svensk film men inte den bästa.. lite flummig i början tills man fattade upplägget..
 
sen blev jag akut rastlös så jag ställde mig och körde 30 min på killberryn.
tänkte klippa gräset idag men de regnar lite så de får bli en annan dag.
kanske fredrik kan få för sig att göra de imorn kväll om vädret tillåter.

så nu ska jag röja lite. får lite besök ikväll..
de är bara köket som behövs. plocka in disken o vika in kläderna.
alltid lika tråkigt. men bra när de gjort.

älsklingen kommer hem vid halv  5 idag och då ska jag ha lyckats gjort mat till honom så han kan träna sen.
sen hoppas jag kan fjäska till mig en ny frisyr av frida sen när vi vart ute och gått. :P

får se senare om de  blir en ny look.
Trevlig tisdag.

//Lina

Inte desperat..

Om de är någon som läser någon rad hos mig. gör de inget alls om man skriver ett hej och sin egen  blogg om man har.
mina vänner boggar inte direkt så de skulle vara riktigt roligt att läsa andras..
så hojta om ni läser en rad eller två.
=)



//Lina


Ny Vecka..

Helgen slutade ju typ innan den började för oss..
fredagen blev de inget speciellt. bara soff mys och en film.
lördagen skulle vi hinna med mycke med sov länge ändå. så vi tog först tag i bilen.
bytte bromsskivor & belägg i bak. skule bytt ifram oxå men något ok hade gått sönder s fick knöka in dom gamla igen.. =)
Och jag va helt inne i allt meck. ojoj bytte olja och fixade..
fattar inte hur en bil egentligen hänger ihop.. en smart idiot som kommit på de fyndet..
efter de skulle vi röja ur lägenheten, men hann inte riktigt med de. blev lite andra små saker. handlade och sen en väl behövlig duch.
Tänkte åka till almensåsen, men kände nog inte för de till 100.
Madde, Anders, Jonna & Daniel kom hit, satt o tjatade, spelade TP Junior. =P
lätta frågor fast ändå inte.. haha
jag och jonna losade, men vi hade iaf roligt..
jag och jonna skulle försöka vara seriösa bartenders, göra en glass grogg men de gick åt pipan. 2 liter glass försvann innan vi hade fått en kanon god..

sen blev  klockan halv 2 och alla började la bli rätt sega, så de blev inget direkt party av kvällen.
Trevligt att bara prata och så. tack för den kvällen..

Söndag vaknade vi vid 11 gott och sova. inte vanligt att sova tre i sängen heller. fredrik syster sov över.
och madrass lockade inte.. =)
fick för oss att åka till överby, så lit efix innan vi hämtade upp anders och väntade in Rygell & Jansson.
fredrik (Jag) köpte två nya spel till ps3an inget som jag kommer spela men de fyller  ju upp  hyllan lite..
och jag köpte mig en ny plattång. inte samma sort denna gång. en helt vanlig Ga Ma. ingen laserelle nått. bara en av och på knapp.. hoppas den  håller mer än 1 år..

På vägen hem ringde fredrik tony och bjöd in oss själva på en kopp kaffe
blev sittandes i björke en stund.
Tack för fikan.
och sen äntligen röjde vi ur lägenheten. alltså på all skit. haha.. de va visst mycke mycke  mer än vi trodde. vi åkte och eldade upp allt hos fredrik föräldrar.
4 stora svarta sopsäckar + 2stora lådor med skräp. och de va bara de som gick och elda.. 
ska övertala mamma att föla med städa kanske imorn, damsuga, damma & skit.
hon den andra som ska flytta dit vill visst in snart. men eftersom mina hyresvärdar va lite dumma i slutet så ska jag juh va ute siste augusti. eller??

sen ser vi en luftballong som ser ut att landa i träden över oss. men  de gick fint. 
vet inte vad dom höll på med. lite roligt. 



har precis ätit lite frukost = havregryns gröt med hallon & björnbär..
lite sen frukost men man  sover ju länge när man inte börjar förän 14.30
körde oxå typ 10 min på kilberryn men blev  för hungrig.. haha

mamma ska nog köra mig till jobbet  men eftersom de är rätt bra väder så är de dumt att inte cykla.
lite jobbigt att ta den hem sen vid 22.30 typ. 
mörkrädd som jag är. fyfy..

nu ska jag hänga upp tvätten som jag satte på när jag gick upp.
lite nytta får jag ju göra.. 
 
ha en trevlig måndag!
//Lina


Wow!!

promenaden blev mycke längre igår än väntat.
jag, svärmor och dottern åkte till rydas motionsspår.
där finns en 2,5km en 5km och en 10km.
för att få fart på benen så tog vi 10km.
för när man  går i vanliga fall går vi en som är typ 5-6km. och när man e hemma igen känner man ju att man kan gå mer eller mindre hela dagen så igår blev de långt.
känns lite i axlarna idag då jag gick med stavar..



och idag ska jag faktiskt ta cykelen till jobbet. =) dom 4km till city. hoppas bara de inte börjar regna. hem gör de ju inget om de gör de men dit blir lite tråkigt..
Jag måste hitta en bil som passar, ska ju bara ha den fram och tillbaks till jobbet i höst och vinter.
 Vet att kusin sandra har en räser som hon inte behöver. haha
men jag  hittade en jätte söt peugot på blocket. får se om man får tummen ur och åka titta på något i helgen.
måste oxå städa ur lägenheten. hmm har ju till den 31 på oss men man vill ju inte vara helt i sista sekund..

nu sk ajag se om de är något roligt på tv. OS kanske..
har inte tittat alls mycke på de detta år. kan nog vara  för man har en ointresserad pojk. =)
ha  en trevlig Fredag.
Vad händer?

//Lina

Plattångs tips!?

då har man jobbat tre dagar efter semestern. kändes faktiskt riktigtskönt att börja igen..
komma in i rutiner som man snart bordekomma in i. och sen allt socialt.
träffar ju massa roligt och konstigt folk på mitt jobb så de är gott..
och folk märker faktiskt att man vart borta. lite roligt oxå..

Motionsdagbok:
Måndag:
20 min på kilberryn innan jobbet
Gick 1h 20 min efter jobbet
Tisdag:
Gick med fredrik på morgonen halv 5 1h.
och sen 1h 30min senare på kvällen m svärmor
onsdag:
15min på kilberry
Torsdag:
de kommer bli 1h 30 min med svärmor

Börjar allt bli lite duktig och samtidigt äter bra hela tiden..
har fått något piler från gymgrosissten av fredrik.
så allt sötsug är borta. lite svårt nu när lingon veckan är här men annars har de gått kanoners.
är inte sugen alls på jobbet som förut. och de är bra när de finns tillgångar.. =P



Nu börjar jag snart så ska blöta ner håret och föna..
min plattång har åter igen gått sönder. vet ej vad som händer.
den slår ut säkringarma i huset.
de är ändå en sån Gama laser. hmm. inte haft ett år än. så de får bli en ny nästa gång jag är i en sån affär..

Ha en bra torsdag.. 
Puss & hej
//Lina 

Denna dag över.

denna dagen är snart över.
tack mormor för den underbart goda maten och den goda  äpple kakan.
vi  är den bästa släkten som finns eller hur?
alltid  roligt och mysigt. har ju  våra egna träffar som  den idag. 
vissa tycker nog vi  e konstiga. men sånna är vi.
Släkten taikon........ (felstavat)
118100 får nästan bli tradition. Haha.

dagen har varit riktigt lång.
tårar har kommit och gått..
Tack lovisa för  du lyssnade.

Carina finns alltid hos mig. ser henne varje dag på hyllan.

Att fyra veckor kan gå så fort är ju helt otroligt..
min första låånga semester är över.
ska jag vara ärlig känns de faktiskt riktigt bra att jobba igen.
hunnit med  rätt så mycke fast samtidigt tagit de riktigt lugnt..
tur att jag smygstartar imorgon med ett kort pass. 13 - 18.
Nu blir de att borsta gaddarna och lägga sig & mysa med den bäste. synd jag inte kan dela med mig av honom.
;)

Godnatt.
//Lina

Älskade Moster

idag är en dag som jag och hela min familj/släkt kommer minnas.
allas älskade Carina försvann från oss med många minnen.
de bästa är att vi är så tighta så vi har verkligen varandra.

i eftermiddag/kväll ska vi åka till mormor, äta lit egott. umgås och säkert blir de några skratt men även lite tårar.
Alla saknar henne så otroligt mycke.


Jag tänker på dig som om du vore här,
Idag två år sen du försvann från oss,
Jag saknar dig så att de blir till gråt,
Även att du inte finns här ibland oss så kommer du alltid finnas i våra hjärtan.
Min älskade Moster Carina.



På hennes grav idag kommer de finnas massa fina blommor.
blommor kanske inte kan dölja sorgen men den visar hur mycke man saknar henne.

Hon finns alltid i våra  hjärtan



//Lina

Fan va roligt

alltså.. denna maskin som är inhanlad.
jag gjorde  precis mitt första seriösa pass på den nu..
började med "bara" 20 minuter.
och jag skojjar inte när jag säger att de kändes som dom längsta och jobbigaste minutrarna i miitt liv.
förvisso trodde jag att jag hade LIIIIITE av min kondition kvar från fotboollen men den försvinner fort märker jag.
men de bästa.
de va huur roligt som helst. de kommer bli lite tid på den här..
börjar ju hårt på måndag. för börja föra Kilberry dagbok. (märket på maskinen)

så gott folk.
om någon har ett utrymme över i hemmet och vill känna sig ordentlig så 1800:- är helt klart värt de.
sen är de bara att "Trampa".

nu blir de att hänga upp en maskin tvätt och sen duch.
huvudattraktionen idag = prata live via skype med Lina in U.S.A

//Lina

Mumma

Onsdag:
vi va och gratta syster malin på sin 24 årsdag i henån.
då hade mamma och mormor gjort en äppelkaka. åh så god den va.
och då sa jag att mamma va tvungen säga till när hon gör något så gott igen..
och vips så ringer mormor kl halv tio igår kväll och säger att hon gjort en likadan..
jag och fredriks lillsyster som va här en sväng åkte och hämta.
åååhhh så gott..
Tack så mycke mormor..



Mums filli babba..

Jag har vart och shoppat.
en sån där orbitreck som e reklam på twins.
men jag köpte en på harald nyborg.
eftersom på måndag så ska vi ju bli rediga. motion och bra mat. 
så dom regninga dagarna och när man inte orkar gå utanför dörren så finns den till hands..
seriösa klubben i ås kommer de bli. haha




så nu vet ni vad vi gör på kvällarna...

//Lina

ORKA

Irritation på riktigt hög nivå för till fället. :) /Lina

9 Augusti 2008

idag är de faktiskt grästops dagen.
men första gången sen man "fick" vara ute ska jag faktiskt dissa festandet.
känner inte för alla fulla människor..
istället ska vi till Lollo & Asse i Kilja..
lite kräftskiva. de ska bli roligt faktiskt.
visst blir de dricka där  oxå men de är ju barn och så med så de blir ine som i grästorp.

ska ner och titta på Pappa, MAlin & Björn när dom tävlar mot varandra i grästorp sen.
5 km tror jag de va dom skulle springa. + massa mer grästorpare..
Pappa har utmanat Malin...

HA en bra lördag.

//Lina


Huset..

lalalala

Ytterdörren


Välkommen In


Köket, lite sne bild så de ser lite litet ut.


Den lilla söta toaletten


Tv rummet, blev så mörkt. hmm
   

De sista rummet som  är lika  stort som tv rummet.
Har inte berstämtvad vi ska ha här ine ä.. få rkomma lite ider först..


Kom på att jag glömde föra över sovrummet.. men de är ju "bara" en säng
Såhär bor vi då.
Vi trivs super bra.. gott med tomt och  så..

Nu ska jag och fredrik hitta på något att göra. De är ju ändå fredag.
imorn e de grästorpsdan men vi ska på kräftskiva.
första gången i livet man dissar hela alltet..
GÖTT

Hej hopp i tomteskogen
//Lina


Vimmerby

Vi åkte till vimmerby med min arbetskamrat och hennes familj.
Jag vet att vi va därnär vi va små men kommer inte ihåg något, mamma har kort när vi sitter på Lilla Gubben men mer vet jag inte..  så därför åkte vi med. Riktigt roligt, kanske inte så stort som jag trodde men ändå bra..


Axel sitter på Griseknoen
Han kryper mellan Emils snickarbod och stugan med korven.



Pippis Hus
Pippis Sockerdricks träd.

Lilla staden, Stadshuset
       
Axel i skrinda, Pippi i affären där hon köpte 18kg godis.
   
A.Larssons affär,  De tre husen i Bullerbyn
   
Någr Titt hål men olika figurer. =)
   
Lotta på bråkmakargatans rum och gata.
Va faktiskt de riktiga huset och gatan från inspelningen. Häftigt
   

På väg till Hotetlet i Oskarshamn

De låg precis intill Östersjön super fin utsikt över till Öland


Fredrik i bilen hem. spillde dricka över hela sig och knät.
ser här ut som han har stora problem.


Detta va resan till vimmerby och lite andra små ställen. 
dom små små husen inne på Astrids Lindgrens Värld va kopior på de verkliga, de va riktigt roligt.

Stannade i KOSTA på vägen hem, ett stort shopping center, med kostaboda glasbruk m.m
men om man inte hade vart så trött så hade man nog hittat massa saker.
Köpte iaf ett jätte fint fat till frida och Patrik som inflyttningspresent.

//Lina

SEMESTER.

då va de dax att fixa lite här..
ska försöka lägga in dom bilder jag har på datorn redan från semestern.

vet inte vart jag ska börja. har iofs inte fått med så mycke på bild tack vare min kamera...

Första bilden på Huset.
första flyttlasset till huset.   

 här är vi ute med Björn & Malins båt. gott väder.
  

Fick för oss att åka lite gummibåt vid  friel. alla tittadde lite.. haha.


Va chafför till falköpnigs crusingen.
i dennafina pärla


Mamma hade hugo 1 hel vecka i början av sommaren.
den söte hoppar här studsmatta.
(Elin hoppar och han bara står)


de va lite av semestern..
ska lägga in bilder av huset och av våran tripp till vimmérby m.m.
i nästa.
//Lina


I väntas tider

Nu ligger jag helt utslagen på gräsmattan utanför huset. Efter en tempo fyllt promenad på 1.5 timme. Fy va redig man känner sig nu. Jag har tjatat och tjatat på fredrik att han ska fixa så vi kan använda internet på datorn igen. De är ju faktiskt flyttat. Men får blogga på mobilen så länge. :) tyvärr kan jag inte svara på om någon kommenterat. Mobil = störd Snart andra veckan på semestern över. Ska till vimmerby i nästa vecka ska bli mysigt. Va där som liten men inga ögonen. Puss o hej /Lina

RSS 2.0