Så seg och efter...

ja då va de ett tag sen man skrev igen..
att man aldrig får tummen ur..
kan vara så att den mesta tiden jag sitter vid datorn är när jag pluggar taxikort.
de börjar gå lite trögt nu, inget fastnar känns det som =(
jag  har även fått en timanställning på hemköp i grästorp, känns bra men såå irriterande att man oftast blir väckt på morgonen och blir frågad om att jobba om en timme typ, men så är det ju..
bara bita ihop...


ibland känner jag bara att jag vill ge upp och skita i allt och bara stämpla, denna världs system,
är så otroligt störande så de finns inte.
pengar alltså, jobbar man får man mindre pengar än om jag bara stämplar, helt patetiskt,
inte undra på att folk utnyttjar allt.

sen jag slutade nian har jag aldrig direkt haft dåligt med pengar, alltid kunnat göra iprincip det jag vill och när jag vill. men nu, när man måste vända på varenda jävla krona så blir jag helt galen.
blir sur och irriterad över alla små saker som finns.
inte bara över panger såklart men allt detta med jobb, saker att göra, inte kunna åka med på allt för man inte har råd, kan knappt tanka bilen så man kommer fram och tillbaka till jobbet. osv... irriterande..
Visst så har jag ju fredrik, men han har ju sina saker att betala, sina saker han vill göra och så.
och visst att jag "får" pengar utav honom, men de går ju till mat,
kan inte direkt begära att han ska betala nya kläder, nya skor, m.m när jag själv inte kan göra det..
fy fan säger jag.
nu har man börjat förstå människor som alltid har de så här, HUR ÖVERLEVER DOM EGENTLIGEN..!!?????



Annars har inte inte hänt så mycke ute i ås, första grilningarna har vart, =)  trist att de blir så kallt fort på kvällarna när dagarna är varma.. =) men så är de ju, bara vänta..
Vi har bestämt oss för ett litet projekt här hemma.
ska fixa  iordning i källaren, fixa en soffa inget märkvärdigt, ett litet bord..
så man kan sitta där nera och bara "hänga" tjata skit och ha de gott..
en mys hörna.. =) känns kul faktiskt...

Sen har jag ju blivit moster igen, såå roligt, denna gång en liten flicka.
17 dagar för tidigt, hon är så liten och lätt. =)

snacka om att man blir sugen när man sitter där  medde lilla knytet i armarna,
när man leker med 2åriga hugo ute....
men de får allt vänta ett tag till..

nu ska de strykas, skjortan till jobbet och plocka i & ur diskmaskinen så de ärfint på bänken när fredrik kommer hem..

Ha en bramåndag.
puss & Hej
//Lina

RSS 2.0