Karlskrona tur och retur!

Nu har man äntligen fått tummen ur att hälsat på våra vänner som bott i grästorp men som har flyttat hem igen till deras älskade Karlskrona.
jag satte mig på bussen i torsdags kl 12 från vänersborg
hade byte i göteborg till x2000 fram till Hässleholm.
där blev en försening på en timme men sen kom jag fram.'
såååååå underbart att träffa dom igen.
Nelly & Melker!
åkte direkt från stationen till Stars! (som Olearys)
där va de några vänner till nelly, sjukt trevliga människor. =)



Fredagen va allmänt soft, gick lite på stan fikade och mådde gott..
fredags kvällen va vi bjudna till Melkers föräldrar för lite släkt middag. + jag!
Hur skönt och gott som hellst.
jag åt tillomed en halv skiva gravad lax.. ojojoj
senare åkte vi ut, jag nelly melker och melkers bror otto.
först gick vi till ett ställe som heter nivå, en vanlig sitta & tjöta pub. men tydligen va de lite folk så vi gick vidare till Harrys. och oj vilket ställe. dansade som tokar och hade as kul.

lördagen gick i fixar läge.
vi fixade lite hemma, hjälpte till att bära upp den nya soffan, bärde ner ett stort skåp. och lite förfestfix.
sen kom de lite kompisar till melker över.
förfesten va lite stel i början tills vi började med lite lekar.
och oj vad vi kom igång.
vet inte vad som hände men helt plötsligt va alla som tokiga en stund innan taxin kom. =)
jag och nelly hade visst slurpat i oss en hel liter bacardi själva - en drink.
och ändå höll vi oss på mattan.
gick till deras version av statt.
ett gigantiskt ställe. sjukt bra musik och barer!

så helgen bestod av roligheter rakt igenom och sena kvällar.
så söndag hade vi tänkt att vi skulle på stan och besöka glassiären som tydligen har sverigest största glassar, men orken att trycka i sig en glass va inte såå övertygande så de bleb´v inget med de.
utan vi åkte in en syund innan mitt tåg skulle gå och fikade..

det är med ett leende på läpparna jag lämnade karlskrona men hade gärna stannat längre oxå.
Sötarna.

på tåget hem fanns de endel hunkar, men fy fan vilken mes man är som inte bara går fram och säger hej.
vad har man att förlora?
idiot man är..

nu är det iaf måndag och jag skulle börjat jobba.
men då har min chef GLÖMT av att jag ville börja en vecka tidigare så jag har bara fått en tid denna vecka.
är man förvånad? NEJ!
blir så jävla störd.
vill bara säga upp mig idag!
men så kan de nog bli vilken dag som helst.
har äntligen fått tummen ur att se mig om. jag och helena är så gott som redan inflyttade i norge.
fick kontakt med en kille som jobbar i norge. så han kunde hjälpa oss med lite kontakter.
och svaret är JA! jag kommer fasen åka om jag bara får ett jobb och ett tak över huvudet.
jag måste detta för mitt eget bästa..



nu blire lunch med bästa julia.
senare en fika med barndomskompisen Frida.
och ännu senare Liseberg och Oskar linnros!

Tjao.


bjuder på en gammal men ändå bra bild.


//


Rabalder.

när man är ledig blir man gott rastlös och vill hitta på tusen saker,
men sen när det väl finns saker att göra blir man så bekväm och pjoskig och orkar liksom inte göra något ändå..
trots mina konstiga känslor så fick jag allt gjort lite idag.
tog cyklen till sanna, tog en promenad, fikade.
åkte med henne hem och bakade bröd och syltkakor och gjorde soppa.

väl hemma sen fick jag ett sånt där skönt städryck och fixade ordning på båda toaletterna, hallen och köket här hemma.
så trist bara eftersom vi är så många här hemma nu men aldrig någon som tar tag i nått.
plus att jag renbäddade sängen så de ska bli gott skönt att gå och lägga sig typ nu.

fast att jag tycker de är skönta tt bo hemma, slippa vara ensam och så.
så är de sjukt jobbigt. att liksom inte kunna ha sina saker utan att någon annan pillar i de, att andra stökar ner dör man precis städat osv...
lika mycket som jag vill börja söka lägenhet och skaffa mitt helt egna igen, lika mycket vill jag bo kvar hemma.
hoppas på nytt jobb, nya möjliheter med lite mer pengar på sparkontot. (om jag slutar shoppa)

idag va ett bakslag i mitt jobb mot framtiden.
fick reda på att fredrik har ny tjej i lördags, men tog de rätt bra då,
kändes okey då jag vet att vi gjorde rätt när vi gjorde slut och att jag inte har saknat just honom sen dess.
men idag när jag cyklade till grästorp inser jag att han sover hos henne,
försöker smyga med det då han har parkerat bilen i deras garage.
då kom paniken. magklumpen. gråten. besvikelsen. äckelkänslan. glädjen. ALLT
(jag vill fortfarande inte ha honom tillbaka)
de bara slog mig att han har ljugit för mig från första stund och att dom verkligen lätt har haft de "förhållandet" från första dagen vi gjorde slut!! eller tidigare.

Nu är jag sjukt trött.
och imorgon väntar promenad och solning tidigt. =)
07,30 ringer klockan för promenad kl 08.

//


omständigheterna!

herregud, jag säger till mig varja dag nästan att jag både måste och vill blogga några rader.-
men tar mig aldrig tiden.
och nu när jag har iphonen så blire inte att jag bloggar,
vet ej om jag vågar skriva men de går väl inte blogga här från den!?
ooops!
Jag går in på min sista semester vecka och jag har fullständigt panik över det.
jag har inget att göra på en hel vecka.
och ingen av kompisarna är lediga.
hur kul är de?

de har hänt lite saker och så som man säkert egentligen borde skriva om men de är ju små saker och kankse lite rörigt i text.
Grästorpsdagen gick iaf av stapeln här nu i helgen. fruktansvärt roligt hade jag.
missade massor av människor tråkigt nog, men vad gör väl det om hundra år?

Jag är så sjukt tacksam att jag har mina vänner!
gamla som nya som unga och äldre! var hade jag annars vart idag!

Dagens konstaterande utav mig och frida: KILLAAAAAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu blire bingen.
gnatti

//


RSS 2.0