Mer eller mindre

helgen har vart ful, från fredag - söndag!!

Fredag!
Julbord med Shell.
så roligt att få följa med verkligen....

Lördag!
Resa till Liseberg, kolla på Buskis med Hemköp!
mycke trevligt..

Söndag!
jobbade 9-18 och sen hockey & bio!!

Bilder kommer strax! =)

FREDAG!

Julia & Petter Sandra & Mi


Ann & Matilda Matilda & Sebastian Hanna & Petter



Matilda & Mi & Sandra


Matilda, Sandra, Fredrik


Jag , Maja
Många tycker vi är SÅÅÅ lika!
ÄR VI??

Bara för hårfärgen e samma....


Mathias
Mannen att TACKA!
Tack, Tack, Tack, Tack.
wonderful!


LÖRDAG!


Irene & Inga-lill & Marianne & Nicka, Elsy & Therese, Terese


Sandra & Petra, Inga-lill & Irene



Lisebergsljus


Britt & stefan (ihörnet) Inga-lill
Här tackar jag Britt & stefan för en trevlig dag/kväll!


Sen har man ju julpynat i helgen oxå..
jag har inte sådär jättemycke julpynt, men lite!!!


Ute: Dörren & Trappan!


Favorit staken! mina två tomtar!


mitt nya påhitt!


Lite nöjd e jag allt, inte de finaste som finns men jag har gjort de själv!

har ju i alla fönster så de syns men detta e finast.. haha

nu blir de en beställning, sen duch & sen jobb!!!

//


4km senare!






Visst e vi snygga......
Pann lampa är de nya nu, den kändes ju nästan inget när den satt där och vi va ute och sprang/jogga!!
Fredriks pannlampa är ju bäst, vi tog en vanlig ficklampa och tejpade fast den på en keps..
haha, super bra hemmafixare tips..
Hoppas ingen klagar på oss idag, vi syntes nog från flera mils avstånd, reflexväst, plus lampor, plus att skorna har reflex, och så hade vi varsitt band på benen!! =)
skönt att komma ut i höstmörkret, dock INTE själv!!!

Nu har jag lagat mat. Fisk gratäng, kokta grönsaker.
Åker iväg till fredriks päron med maten sen och kollar in de nya händelserna i deras kök,
nu har äntligen köket kommit så förhoppningvis får dom ihop de tills julafton..=)

//

inget fix!!

jag som hade tänkt fixa fram alla stakar, ljus å fix..
börjat tänka & trä in trappan och en ny ljuskrona!!!
men nix inte idag.. phuu..

fick jobba istället.. helt okay men ändå segt på sin lediga dag..
måste alla vara så överkänliga när dom är förkylda,
lite snor har aldrig hindrat mig från jobbet!!!

Nu blir de mat,
fredrik har fixat kyckling gryta... =)
gott å slippa köpa lunch imorn på jobbet..

sen blir de SISTA avsnitten av greys Säsong 5
SISTA. fan va fort de gått.. hmm...

får börja om på säsong 1.
=)

//


Lördagen den 21/11 2009


Våran nya vän & partyprisse MOLLY!!


Janie! Janie & Jelen! Jelen!


Janie & jelen *2!


Janie! Jelen & Molly! Emil!



Sen har jag lite fina bilder från min lilla förmiddagstripp till torp med mamma & malin. =)
kommer här!!



Mitt faddesbarn & systerson Hugo!


Min systerdotter Saga!


Hugo! Saga! Mamma & Hugo!
(jag säger till hugo att han ska göra en grimach)



Sötaste!


avslutningsvis en bild på självaste mig!
från lördags!

//

Helgen!

åhh va sköönt det är,
nu har jag precis ringt runt, till transport, till handels och till arbetsförmedlingen!!!
gött när det är gjort, då ska man bara fylla i alla papper som kommer komma i lådan så har man byt fack och skrivit av sig hos arbetsförmdlingen...
duktiga poäng på måndagsmorgonen!!!

helgen har vart kanon..
Fredagens bio va ju kanon, en eftermiddag i göteborg och sen bio och lite födeledagsfirande.
dock lite fjortis porr, inte vanligt att det är jubel i en bio salnong, och vi fyra 22-23 år höjde medelåldern en aning!!!

Lördagen blev till en början rätt lugn, zappandes på tv, och lite film.
sen lite besök hos mor & far.
och sen hem o fixa lite, fredrik åkte iväg till björke och jag åkte hämta syskonen eriksson.
det blev rätt lugt, kunde inte bestämma oss om vi ville ut eller ej,
men det blev lite singstar & spel & mycke skratt..
Tack för en trevlig kväll!

Sen nästan det bästa
vi kom på en så jädrans kul nyårsgrej.
så på söndagen planerades det, fast i början fick vi en stooor motgång!! =)
men nu är vi på banan igen!!

och sen tittade jag och fredrik på filmen FIGHTING!


See it!!



//

far & flyg!

alldeles precis just nu.
ska jag åka till udevalla med mamma,
möta upp malin..

sen hem, lämna pengar till Heidi för ljusen jag beställde i tisdags!!!
sen hem svida om och sen inväna frida och göteborg.
möta upp sofia, sen kommer hanna lite senare,
fixa födelsedagspresent till hanna!!
äta/fika med allihopa!!!
och sen är det bio!!!
hohoho






nice fredag!

//

Movie med Frida!

ooooooooooo
en av de fantastiska flmerna...

SE DEN!

Och en stråland insats av Beyonce!!
in action * 2...

 

oolala!!!!

//


bristning ja visst!!!

phu. äntligen är jobb veckan över!!
ledig hela fredag, lördag, söndag!! =)
ska bli så skööönt!

kanske åker iväg och möter upp malin å barnen efter deras bad imorn på förmiddagen,
och lämnar oriflame sakerna som kommit till henne och eva!!!

nu har jag kommit hem från min värsta dag på jobbet hittils..
* Är folk verkligen så egoistiska?
*Vill man inte att det ska va bra stämmning på sin arbetsplats?

Kanske kan bli svårt att förklara, men iaf.

Bas fakta!
Jag har fått "äran" att ha lite huvudanvar med beställningar osv på lite varor på jobbet.
HUUR KUL SOM HELLST. riktigt kul.
men problemet är att dom gamla i gemet är så fruktansvärt ego,
så länge "deras" varor kommer upp under dagen så är allt lungt liksom, då är allt klart för dom.
det finns ingen direkt gemenskap så att man hjälper till så att allla hinner eller att allt blir klart..

och just idag, har jag  fått känna en fet fot i röven alltså.
jag har suttit i kassan större delan av dagen, i vilken resulterar i att "mina" saker inte blir klart.

och när jag ber om hjälp så att även jag hinner beställa nytt till måndag så fick jag idag bara idiotiska svar.
-ne nu ska jag ha rast, sen ska jag sätta ettiketter!  
(etiketter, som redan har bytts ut i hela affären i måndags)
och av en annan!
- men du höll ju på med dina saker förut, så du har väl koll på vad som kommit/finns!!
den tiden va ca 20min!

INGEN VILL HJÄLPA NÅGON ANNAN ÄN SIG SJÄLV.
vad är de för gemenskap på en arbetsplats!??

Det som jag tycker är mest jobbig är att jag känner själv att jag inte blir nöjd med det jag gör,
och ska man visa att man kan så måste man ju gå framåt, inte bakåt liksom..

och när jag blir så arg blir jag bara lam, och börjar lipa, så jag va riktigt nära gråten idag........
Phu. såå skönt att slippa gå dit imorn faktiskt..

tur man har några som lyssnar när man alltid klagar!
F. F. J. J!
love you guys!!

Nu blire ev en film.
//


Lägg ägg!!

ibland har man en sjuhelsikes tur..
imorses när fredrik skulle platta till håret lite.
så va plattången igång..
FORTFARANDE!
jag hade den senast, och de va igår (måndag) runt 11 kanske.
och nu när fredrik skulle ha den va de en dag efter runt kl 06..

då är det tur att jag hänger upp den på en krok, som hänger fritt från vägg & något annat.. phuu

Nu blir det jobb!!

Skön tisdag!
//

Måndagen

Måndag igen då.
veckorna bara rullar iväg..
och denna vecka jobbar jag fyra dagar.. ska bli gott å vara ledig fredag, Lördag & söndag... =)
på de nya schemat är jag ju de varannan vecka.. gott gott.. =)

På fredag blir det den efterlängtade bion.
NEW MOON!
Kära hanna har fixat biljetter, så blir att åka till "stor" stan göteborg på fredagen, möta upp dom andra, gå på stan lite, fika, käka kanske?
inget är planerat än.. det är ju bara måndag!!!

Lördagen va trevlig, mycket god mat..
kanon när någon kommer hem och fixar käket!!
sen att jag alltid lyckas jobba dagen efter när det är något gör ju saken lite tråkigare..
de va tur att det INTE blev utgång för mig i lördags.
För jag glömde ändå ställa klockan innan jag gick å la mig.
Vaknade upp exakt en kvart innan jag skulle börja,
tro det eller ej, men jag hann i tid..

Nu har jag skickat iväg ett mail till dustin om kameran, telefonkön va alldeles för låång! som vanligt..
hoppas jag får ett svar innan jga åker till jobb, =)
Jag hittade en flik på "mina" sidor att den är levererad till ICA, så den finns ju i närheten,
men jag vill ändå inte betala den för jag fått svar liksom.. =)


Nu blir de sista 30min på Johan Falk, jag har lyckats somna två gånger nu!! hahaha


Mycket sevärda filmer...

//L

Thaii matimat!!!

då har man jobbat,
kommit hem,
duchat,
och sitter här..
MÅste bara bli lite seriös.. hahaah

ska fixa mig och fredrik..
sen åker vi till Mor & far.
där väntas thai mat i mängder, alkohol & fint folk.. =P

Sen  är det ett problem..
VAD KÄNNER JAG FÖR SEN??????????????!!!!
"bara" vara kvar hos mamma tills jag vill hem...
eller hänga på tjejernatill kronan?
jag känner för båda, vore kul när de blir många som åker iväg..
samtidigt borde jag bara vara kvar hos mamma, då jag börjar jobba kl08 imorgon.. ,eenh what the fuck...

Nu har ni fattat galoppen på mina tankar...
Så vi får helt enkelt se vad som blir...
Kanske kan övertala min kära syster att följa med ut.. hohoh vore kul..

ser imorn hur jag gjorde....



Smaklig drink kväll!!!

//

Fixat..

visst är städa de mest tråkiga som finns.......
iaf innan man börjat.
börjar man så vill man vara högt & lågt & överallt direkt,
och inte sluta förän det är klart. någon som håller med mig???????
har plockat ordning, dom saker som vart på villovägar, hängt in i garderoben, kört en maskin tvätt, bäddat rent, bäddat, torkat av sofforna, gjort rent mellan madrasserna, damsugit, dammtorkat.......osv...

Nu har jag fixat alla rum utom köket, och de är jag sååå snäll och lämnar till Fredrik.. =P
kanske verkar ego, men nej.
jag tänker så här, jag fixar ALLTID köket, jämt jämt..
så idag ska fredrik få den äran....


ser inte ut såhär. (inte vårt kök)

Så nu, nu ska jag ta en duch, guud så skönt, sen kommer jag lätt att hinna med ett avsnitt Greys,
Jag har ju glömt de juh. SÄSONG 5 har kommit. oj va glad jag blev.
de tråkiga är att tittar jag på för många program / gång så tar säsongen snart slut, men om jag håller mig till ett program / gång så håller den längre.. =) men det är svårt att låta bli när man vet att alla andra program bara väntar på mig.. hoho..


LöVE THIS SERIE

igår fick jag även fakturan på kameran!!

någon som förstår, måste jag betala den först, innan kameran kommer?
det känns inte jätte kul om jag betalar den och ingen kommer..
hmm.. det står inget på fakturan om detta eller något.. hmmm


imorgon jobbar jag till 18.

sen är de tahi mat hemma, kommer en tjej som lagar allt hemma, eller det mesta. hem till mina päron.
sen är jag bjuden på inflyttningsfest, är lite tveksam, och även bara kalas på kronan..
men så är det ju detta med att jag jobbar söndag oxå..
men som det är nu, så är jag mer öppen för bara kronan, då hinner jag äta å så hos mor & far ihop med alla, hinner dricka lite och sen bara åka med när dom åker.. =)
inflyttningsfesten blir änna lite för tidigt liksom.. =)

Detta ger sig imorn helt enkelt.

nu blir de duch som sagt.

//

Sova, Sova, SOVA!

Godmorgon..
Idag har jag försökt sova in dom senaste tre nätterna...
Måndag-Tisdag ca 4 tim
Tisdag-Onsdag ca 6 tim
Onsdag-Torsdag ca 5 tim..
jag har nog lyckats, men guuud va seg man blir..
somnade runt 00 igår, och vaknade i soffan kl 06. sen har jag sovit till 11,45.. aa va skönt.

Nu Har jag beställt lite Oriflame saker,
Tack så mycke för att de går bra för mig. Trodde inte de först, dock har det juh blivit lite saker till mig själv varje gång, men  inte denna... Så duktigt....

och så har jag börjar röja upp  här hemma. har bestämt att ta ETT rum i taget och stor städa, trist men behövligt.
damma, putsa, torka... fredags nöje.
idag jobbar jag 17-21,15. helt okey, men ändå segt en freadg..
hoppas jag stänger med någon yngre idag bara..
för då kan vi skynda oss hem, dom äldre är ju lite segare och för dom gör det ju inget att komma hem senare typ...

Igår Torsdag, va jag med pappa, mamma, malin i stömstad.
Pappa opererade bort en åder i vänster ben..
man kunde nästan tro att han skulle göra något dödsallvarligt när halva familjen åkte med, men vadå, inte ofta man får ut å se världen.. hahaha
vi släppte av honom, han fick komma in och byta om direkt, sen gick vi på stan, fikade, kikade. och sen åkte vi till Norby Köpcentrum, innan norska gränsen.
Handlade ett par leggings, en väska & ett halsband..

Sen köpte jag ju lite i stocholkm oxå..
en stickad klänning, en volang klänning/tunika och en mössa..

bilder kommer.. Här.


Leggingsen och halsbandet är köpt på New Yorker. rikgtigt bra affär.
väskan på Gina.
Den stickade på H&M.
och den lilla svarta på BIK BOK
Mössan ligger i bilen, som är i trollhättan för tillfället..
NÖJD!


Nu blir det lite mer röjande innan jobbet..

jag hoppas idol är bra ikväll.. blir att se det på tv4play.

//

Skojjar du!!!

Då är de dax..
lägga upp bilder från lilla stockholmsresan....
så får dom tala sitt egna språk...


Godmorgon, kl 05,50


Kortspel, lät lisa vinna.




På Sergels torg! =)



Frida posar framför slottet!


Vimmel bilder =D


MOT GLOBEN!!


Framme, på plats


Ego bilder.













Säger bara WOW..
Hennes scen va rikgtigt cool, man hann inte se när dom bytte saker å ting..
dock dog kameran de sista 30 min.. *lipar*


Lisa i BIG BAG!, mina två rumskamrater!

Får bli bra så här.
Kanske skriver en rad eller två om allt någon dag, men nu blir de bra för idag..


//

STHLM..........

Go GO GO på stan nu...
Ses på Torsdag!!!
Puss

//

Nu smäller det!!!!

Gårdagen va trevlig, först lite mys med familjen hemma hos mor & far..
Sen kusin kalas i Gillstad. Mycket god mat som vanligt av moster lotta!
Dock blev våran farsdag present liite liten, men den såg så mycke större ut,
men det är tur att det går att byta den..

Nu kommer den här dagen, då vi faktiskt ska åka. fatta att de har gått så fort ändå.
Imorgon Tisdag kl 06,03 går tåget från grästorp.. och slut stationen är Stockholm Central..
Blir några byten här och där men de blir fin fint!
Och sen har vi nästan hela dagen i Sthlm, ska hitta dit vi ska sova, ett vandrarhem tror jag dom har fixat.
men sen smäller det, då ska vi på PINK.
Det kommer bli så jävla coolt tror jag..
Hon är ju så grym..
och hela onsdagen är vi i sthlm, jag vet inte riktigt när vi bokade tåget hem men en runda på stan hinner vi garanterat!! mohoho








men först är det en jobb dag kvar.
Har precis duchat och ska fixa mig så jag kan packa ner ALLT i väskan,
jag har lyckats rätt bra med att inte ta med FÖR mycket, men man är ju rädd för att man inte ska vara sugen att ha på sig det man har med sig juh....

Efter jobbet åker jag hem, hämtar väskan och får skjuts till frida, sover där inatt, så fredrik slipper gå upp extra tidigt för att köra ner mig imorgon, och att vi slipper ha bilen i grästorp!!!...

Mamma ska tömma och ladda kameran, så jag kan låna den, antingen hämtar jag den när jag åker hem från jobbet ikväll, eller så tar dom med den in när dom handlar.. =)

Nu måste jag kila..
Ha toppen tre dagar!!!

//


Herre jävlar!!!!




Farsdag idag..

Ska hem till Far sen när malin kommer, Ge lite present...
Sen blir det dubbelkalas i Gillstad för kusinerna Louise & Linnea...

Har börjat packa inför stockholm,
man blir aldrig klok på varför man alltid tar med massor mer än behövligt,
ska ju bara vara borta två dagar, så denna gången ska jag INTE ta med överdrivigt mycke...
hahaha

nu blir det lite "frukost/Lunch"


Att man kan vara så Fuckad i huvudet....
Man vet man gör rätt, men ändå fel...
Vad gör man då?



//

Kamera!!!!!!

Nu har jag äntligen tagit tag i mitt foto liv...
BESTÄLLT DIGITALKAMERA!!!!!!
det blev en Canon ixus 100 is..
Svart..


hoho.. så nu jävlar.. dock få rjag den inte innan Pink, men då lånar jag moders!!!!

Lördag:
Har vart och spelat bandy i Ale, med gripen/vänersborgs Flicklag  (???)
träningamatch, förlorade dock, men tyckte det gick riktigt bra...
För mi va de andra gången på is på ett år ca.. så benen höll inte riktigt som jag ville, men konditionen svek mig ikke!!! så mina promenader, löpningar å annan träning hjälper nog lite iaf....

vad blir det ikväll då??

//


Bilderna!!!

Alla bilder tog jag från jelen.. Sorry, men mästerfotografen har vart igång!!!!!


Lindaaa Noriiin



Ööööl Spelet




Mee och Sandra Andersson




Här går det utför, Jag och jelen försöker med???
Vadå?




Jag hittade ett jätte fint blomstersak, men jelen gillade kransen bäst....

TACK

//

Lipz...

FREDAAAAAG!!
idag har jag vart och solat, mmm måste nog änna görat imorn oxå. guud va blek man är..
skönt med ett bra solarie så att man märker redan idag...

Nu blir jag snart hämtat av mor min, ska åka fixa en farsdag present...
undra vad man ska hitta iår!!
Jag ska iaf köpa mig ett par skinn handskar idag.. whohoho

Igår va de Lipz, som gällde, en mer eller mindre impuls grej från jobbet.. fyra Hemköps chicks åkte iväg..
Tack för en extremt bra tordag kväll..
Ska sno lite bilder av Jelen sen så jag kan lägga upp..!!!

//

Riktiga Fans!!!!

idag har de vart jobb..
Jag har börjat städa på onsdagar, jag tror det går bra, har bara gjort det själv två gånger än,
så jag måste komma in i mina ega rutiner för det som ska hinnas med....

Sen blir jag verkligen irriterad på "den äldre" generationen...
att dom bara inte kan bestämma sig..
Jag vill åka med nästa torsdag när pappa ska operera sig i strömstad,
men hon kan inte klämma ur sig om vi kan byta dag eller inte....
och då drar det ju ännu längre ut på de tills jag kan fråga "chefen" om det är okey.....




Idag har vi vart och sett på hockey derby, VHC - GIK....
Grästorp tog självklart sin 10e raka seger!!! riktigt heta denna säsong..
jag tyckte att alla i laget glänste idag, det va inte bara några få..
men måste ge ett extra plus till Lars "Duracell kaninen" Andersson. att han orkar. wow..
många snygga mål men Jacob Wulcans mål va riktigt nice..
Jag kan ju inte alla termer direkt, men kanon spel..
Jag blev chockad att det är så många som åker och tittar på matcherna borta.....




Jag är ute efter nya vinter accessoarer, mössa, halsduk, handskar....
men hittar inte direkt vad jag vill ha...
har ju en grå jacka, så vill nog ha lite färg tror ja.... eller???

kanske..


Lite söta, kanske inget jag bara wow....


Vill ha skinn handskar. men oxå här hittar jag inge favoriter..
och vil inte köpa samma som sist!!!



Kanske!?????

Sen hittar man ju alltid massa annat man inte ska titta på när man är ute och tittar,
som dessa kläningar, blev liiite sugen.!



Blev Lite kär i denna, gillar inte dom smala banden,
men man kan nog ha den som bara tub!!!




Denna hade jag nog köpt, men om den fanns i svart.. =)
är lite skeptisk för mönstret!! men Nyår kanske? med snygga skor!! hihi





Fastnade för färgerna, och att det är armar på den, me like!

Alla tre hittades på nelly..
Får rådfråga modeproffset J imorgon.. =)




Nu ska jag krypa ner i soffan bredid fredrik...
fryser lite fast att det va relativt varm i vänersborgs ishall..

Jelen!!!!!
Over and out!

//

promenaden...

Det är rätt skönt nu när det börjar bli höst ändå,
trist väder men dom där dagarna då det är kallt, lite sol och man bara vill klä på sig och gå ut och gå..

va la kanske inte en sån dag idag direkt,
men jag tog iaf på mig och gick ut och gick..
de va skönt, saknade dock min mp3 spelare, hittar den bara inte... fuck!!

sen pratade jag lite med mamma & kristina, fick lite skjuts hem..
lunchade med mamma på fredriks köttfärsås & makaroner från igår,
La mig sen och tittade på tre avsnitt av Greys, måste ju börja uppdatera slutet på fjärde säsongen nu när femte säsongen dimper ner i postlådan när som hellst...

och nu har jag duchat. bäddat sängen, tänt lite ljus.
Jag vet att det fortfarande är ljust ute, men det är det bästa med hösten..
alla ljus! Åh jag skulle kunna fylla hela huset med ljus... så mysigt..
Fredrik hånade mig en dag när han kom hem från jobbet..
det finns ju värmeljus fast som går på batterier och med en diod liksom.. =)
jag fick fyra sånna utav honom.. jag tyckte inte alls det va roligt, och framförallt inte alls lika mysigt....
men gulligt av honom...

typ sån här, fast utan glas grejen.. =)


vad blir det ikväll då??
jag ska nog göra någon kyckling rätt ur min nya kyckling kokbok.. =)
sen blir de tvtittande, kanske en film.!

Känns som denna passar rätt bra just nu!
Vänner,
det bästa du kan ha.
Vänner,
bryr sig om.
Vänner,
trivs med dej.
Att vara vän,
att bry sig om.
Att vara vän,
det bästa du kan vara,
att inte svika,
vara snäll.
Vänskap,
det bästa i världen.

//

Aldrig mer...!!

helgen tog slut, som tur va..
Hur många gånger har man inte sagt att man INTE ska gå ut dagen innan jobb??
lördagen blev en kanon kväll, åkte med tjejerna ut och de va kuligt..
men söndagens jobb va inte så kuligt, seg, seg, seg...
så nu är det sagt igen.
Aldrig mer utgång dag innan tidig jobb dag!!!!!

Vi såg filmen The PROPOSAl igår,
med Sandra Bullock och Ryan Reynolds.
Helt okey, en tjej film så klart, fredrik gav den en 4/10 och jag iaf en 7/10.
Mycke vibbar, kärlek, lite tårar för den som är lite känslig för film som jag!!!
Så se den...
THE PROPOSAL!!





Måndag.
En ny vecka..
jag har äntligen tagit tag i kläderna i garderoben, de har hängt över oss några veckor nu, man bara lägger in kläderna när dom är tvättade, inte hänger upp, inte parar ihop sockarna i lådan osv... men idag, åkte allt ut på sängen och in igen.. Hohoho Rensat bort sånt som förra gången fick hänga kvar för jag koommer använda den igen.. så de bliev en liten påse som stina får titta igenom,
för som sagt Malin, så går kläderna till den yngre syster först.. hahaha

tror det kan ha vart lite att jag va i Janie & Jelens garderob i lördags..
alla Tjejors dröm..
Bra jobbat flickor. Imponerad..
=)


Nu har jag duchat, och ska fixa mig och sen blire jobb 12,45-21,15

och imorgon är jag ledig...
//

RSS 2.0