samma visa..




jag tycker alltid det är konstigt att det alltid är samma visa med samma människor..
samma person/personer visar alltid intresse när Jag hör av mig,
men sen får man aldrig något tillbaka..
.....om och om igen.....
samtidigt som jag inte orkar bry mig blir man samtidigt lite ledsen.
för när man "bestämt" något så hör man inget och ingen svarar när jag ringer för att kolla.. hmm
Jag vet iofs inte om det är jag som gör fel men måste få avreagera mig lite..



Kvällen hos mormor och mamma va mysiga.
tack båda för den enormt goda maten och mormors goda efterrätt och tårta.
storslaget..
jag, malin, stina elin och mamma spelade två parti med skippo innan malin åkte hem..
så tråkigt att dom bor så "långt" bort. tar ju en hel timmme.. =)

jaha. då har jag bara två dagar kvar på jobbet när denna kväll är över..
känns lite skönt men mest jobbigt. och lite irriterande.. 
konstigt dedära... 
jag väntar på svar från stället i trollhättan. 
jag och frida börjar nog läsa taxi kort vilket falll. bra extre knäck på helgerna om jag får heltid n ågon stans.. =)
sen har jag fått erbjudande på Liiiite på ett ställe i grästorp.
bra att ha taxikortet då. om de skulle bli så.. 
hoppas hoppas.. 
jag ska till arbetsförmedlingen på tisdag. och anmäla mig. sen får vi se hur de hela går till.. 
håll tummarna.. 

HA en fortsatt trevlig vecka..
//Lina

 

Grattis Moster Carina.

Idag är en sån där dag som man hellst inte vill ha.
Moster Carina fyller år.. Grattis på födelsadagen.
tyvärr kan man bara åka och gratta henne vid graven istället för att ge henne en kram.
så idag blir de lunch hos mormor. risk för lite tårar när man ses så här.
Hoppas att de är några kvar när jag svänger in strax efter kl15. (efter jobbet)
Och om mamma inter vart vid graven åker vi dit en sväng senare. har inte pratat med henne än.


HIPP HIPP. HURRA HURRA HURRA HURRA!

Denna helg är lite konstig. är SF
=Sambo fri.
Fredrik är i Huvudstaden och ska på någon "festival/Konsert" vet inte riktigt vad de va.
han åkte igår morse och är inte hemma förän imorn kväll..
Tur jag har bjudit över mig själv till familjen ikväll och har beställt Baconlåda.. mmmmmm
Tack.

Ha en trevlig helg allesammans



Grejandes...

lite har man gjort sen sist jag orkade skriva.
datorn har var så oerhört seg så har inte orkat vänta.. =)

Jag gör sista månaden på jobbet. snacka om att man inte alls vill gå dit, gå upp tidigt, jobba på kvällar osv..
men ser de just nu bara som pengar.. de känns som dom utnyttjar mig liksom.
ingen har behövt börja 05,30 sen vi började öppna 06,00 för över ett år sen.
men på mitt JAN schema öppnar jag en morgon i veckan. Hmmm.
men de är nog bara jag som tycker de är konstigt. menmn...

Jag har sökt ett ende "riktigt" jobb. sen har jag ju bara frågat runt och lämnat papper...
så vi får se om man blir uppringt i slutet av FEB. får iaf en månad "ledigt"!!!!!
ska pallra mig iväg till arbetsförmedlingen på torsdag. hoppas den har öppet och sånt. lägga mitt intresse. och fråga om taxi kort o sånt, om de finns möjligheter att dom kan betala osv....

Idag vaknade jag 10 och trodde fredrik försovit sig, men de va bara täcket som låg så högt.. haha
sen gick jag ut och gick en timme, så nu har jag duchat, hängt tvätt, ätit frukost,
ska snart fixa snabb lunch och middag tills ikväll på jobbet.
och så ska jag klippa mig idag. innan jobbet, de känns lite jobbigt, för då hinner jag inte trixa med håret själv.. får slänga med plattången och lite bös ifall.. hahaha. klipper nog av på ena sidan riktigt kort... elle aa inte över örat..


Typ något sånt här på höger sida.. =)
hoppas de blir bra....



Ha en trevlig tisdag..
Puss // Lina

Gott Nytt 2009.

Nytt år och nya möljigheter??
Jag hoppas verkligen på detta..
Har suttit och knåpat ihop ett nytt CV och ett personligt brev till ett ställe nu.
tar ju huur lång tid som hellst. inte riktigt nöjd men 99% kanske.. hmm..
att sälja sig själv i skrift är inte lätt. komma på saker jag är bra på i jobbet liksom. hmm..
jaja.. ska iaf få tummen ur och skicka in de i nästa vecka jobbar helgen så får väl fundera ut slutet.. haha

Nyår då..
Vi hade mysigt och trevligt.
de blev Vi, malin, björn, hugo, jenny andre, louise och albin..
lagade mat och den tar ju alltid längre tid när man väntar.
hoppas alla tyckte om vårt kok.. =)
sen blev de efterrätt som malin fixade ihop. kryddig "glass med annat ord" och hallon.. mumma.

och llite ölspel för att få igång oss. för alla blev super sega efter maten.. hmm..
och sen va klockan 00. skulle åkt in till grästorp men kom ej så långt.. haha kunde inte riktigt bestämma oss..
så vi motionera in 2009. tog en liten promenad medans vi titttade på alla andras fyverkerier. så frågan är om man ska fortsätta i den banan!?? haha
***Kameran kom aldrig fram så de finns inga kort. inte hos mig.. =(***

så här i efterhand är de kanon skönt att vi tog de lungt och sansat.
lite stolt faktiskt.. hehe

nu ska jag plocka ur diskmaskinen och sen bär de åt årets första pass på jobbet.
och de e typ bara 23 dagars jobb kvar till de e over..
visst har jug ju kvar var 3e helg så lite. men på veckorna när alla andra jobbar de är ju då man får panik. kommer bar asova bort alla dagar känns de som.. =) menmen.. hoppas på detta jobbet nu.
och sen ska jag ju försöka börja ta taxi kort med. ihop med frida..
så man får se framåt iaf..

Ha en bra fortsättning på 2009..

Puss och Kram Lina =P

RSS 2.0