Dessa dagar..

Då har tomten varit här... =)
Hade jätte mysigt och trevligt på självaste julafton.
Mycke folk och klappar.
vi säger alltid att vi ska minska på klapparna men de känns som de blir mer och mer istället. haha.
hugo vann nog iår? eller?
Jag blev nöjd med min aklappar.
En stor tavla. (valt själv dock)
en fin ute ljuslykta.
Nya bestick eftersom mina försvinner hemifrån.( Konstigt fredrik!!)
Och lite små saker, sockar, två stora badhanddukar, presentkort, två brickor m.m...

Sen måste jag ju bara försöka förklara vad jag lyckades med innan vi skulle åka till söne...
Satt hos mor o far i köket. skulle fixa något. och under tiden hade syster tagit tag i ena sidan av stolen jag satt på så den bara stog på två ben..
Förstår du??
Så utan att reagera på de så satte jag mig som vanlight, bara tt jag hade min lilltå under stolsbenet, och fick mig själv över lilltån.
Så de fick bli lite mer make sen. =)
fyy fan va ont de gjorde.
Den svullnade och blev blå nästan direkt, så jag tror den är bröten eller bara lite skadad iaf..
Och eftersom dom ändå inte göt något åt tår så har jag sparat dom 200kr som de kostar att gå till vårdcentralen.. haha
men den görfortfarande onte och fortfarande tjock och blå.. =)
Men nu kan man ju skratta åt sig själv lite..
(Hatar mina fötter så klaga inte. haha)


En timme efter

           
på kvällen när jag kommit hem.       ett dygn efter.          och idag.
Fint va!!!


Juldagen då. jag jobbade till 17. dagen gick gött fort. va folk hela tiden. så chefen fick komma och fylla i hyllorna lite..
Sen va de där med att vi skulle bestämma oss för vart vi skulle åka..
Några ville till Vara, några ville till lidköping, några till trollhättan och några till nossebro.. svårt när de e många viljor.. haha
men de slutade med att jag , fredrik och frida åkte till trollhättan.
ställde oss i kön till Swania, och när vi kom fram hade vi stått i förköpskön, gott segt, så de va bara att börja köa igen..
sen kom min gamla klasskompis och pratade lite.. alltid lika roligt att träffas igen. pratade lite och köade med natalie. sen orkade dom inte vänta så dom hoppade in. och de tog inte så lång tid sen. gälleratt var aglad i kön mot vakterna. =)
sen fick vi tjejer gratis inträde av den snälla stora vakten. och fredrik fick betala. billigt helt plötsligt. =) 140:- / 3.

massa folk. träffade några gamla bandy medspelare. roligt. och lite annat folk man tjata lite med.
efterfest i kompisarnas rum på hotellet. smidigt.. =)
sen blev de taxi till grästorp..
Tack för en lyckad och trevlig juldag.. =)


             
Snyggaste bilder i stan... Dom snälla vakterna.
(Ser ut som jag översminkat mig bara)


alla dessa konstiga dagar gör att man inte vet vilken dag de är.

igår blev de pizza och körslaget på tv.
Och idag ska vi med frida och nicklas till göteborg och titta på bio och kanske gå på liseberg om vi kommer iväg i tid.. =)
skönt att göra något man inte brukar. bio i stor stan.. haha

Jag har till och med hunnit överträffat mig själv idag..
åkte in och fixade två kopior xtra på nycklen. =) och gick in på sko affär`n.
ville ha ett par bättre skor i vintern om de nu blir något..
Kan väl inte säga att jag hittade vinter skor, men skor som jag inte direkt brukar köpa.. rikitg nöjd över mig själv. 349.-
Titta..

 
Va tycks?!!!

Ha de så roligt i helgen. //lina

Nu kan de bli jul.....



Då va de klart..
Fick hjälp av syster stina, annars hade de nog hamnat i pappaerskorgen direkt..
Blev väl inget mäster verk men helt okey.. rätt nöjd ändå.. =)

Trevlig kväll allihopa..
Puss & Kram

Skönt med ledigt..

Shit vad folk har börjat stresse nu. jag är såå glad att jag "bara" har fredrik kvar att fixa juleklapp kvar till..
Fast att de kanske är den svåraste...
Igår på jobbet, de va helt rörig, och dom som käner mig vet att jag inte direkt stressar upp mig för mycke, men allt va helt upp och ner, massa folk som ville konstiga saker, udda saker, massa paket och sånt som va tvunget att slås in mellan köerna.. Visst de är faktiskt roligt när klockan tickar men ibland vet man varken ut eller in.. =)

så igår när jag kommit hem, plocka jag iordning i köket, hade tänkt göra ett pipparkakshus... =)
började såå seriöst, första lossnade inte från plåten, så de blev små kakor. nästa blev helt okey.. =) har inte fått limmat ihop taket än bara. behöver två händer till.. De ärt ju liite snett och ojämt, men vad begär man när man gör egna mallar och så.. Duktigt ändå..
sen gjorde jag nougat choklad, (dippade nougat i choklad. ENKELT.) och även cornflakes crisp med apelsin smak. like lyckat ändå..=)


Fredtrik har åkt iväg för att hjälpa en familj med elen.. jag har gfixat ordning i köket igen efter igår.. fyy vad bröde man slänger fram.. och bösigt blir de.. hmm..
ikväll blir de trippel dejt med, Frida & sandra och självklart killarna.. =)
lite mat hemma  hos någon och sen bio.. YES MAN.
den verkar ju grymt roligt.
Jim Carry e ju lite speciell men tycker allt han e sjukt bra..


Imorn måst avi fixa mitt avgasrör, som halft hänger i backen.. "bara" svetsa ihop. fjäska med fredriks pappa eller bror..
Sen är de Snaaart jul. men först, fredriks födelsedag. 23e december.
hmm..



Tog den här när jag va ute och giclk en dag. såå fint


Vad Blir de i helgen????

//Lina

Doppare dan???

Dagarna bara kutar iväg.. ordagrant...
jag har ett problem.. vet verkligen inte vad jag ska köpa till fredrik.. nämner inget vad han vill ha osv. kill Tips??
och vad som ska ges till farmor.. alltid lika svårt, hon har ju de hon behöver säger hon alltid..
vi gav henne en ny kavel ett år fär hennes gamla va helt kass tyckte vi.. men tror att hon fortfarande inte använt den nya, men vad vet ja.. =)

**Varför är man så lat vissa dagar (typ alla) när man e hemma å så.. listan man "måste" göra bara växer, känns de som
men när man väl börjar någonstans så kan man typ  städa från topp till tå.
huur konstigt som hellst? någon som tycker likadant?
så idag innan jobbet här nu har jag  tvättat två maskiner, damsugit, plockat ur & i diskmaskinen. & våttorkat..
Ett Diplom någon till mig??? haha

Jag och fredrik har bara sovit ihop än så länge denna veckan. jag har jobbat sent, och igår när jag va ledig så jobbade han hos en i nossebro, så när han kom  hem hade jag iofs precis kommit från syster elins julfest. så åt vi och sen slockande båda i soffan.. hur roligt som hellst, NOT.
Tillöbaka till julfesten med elin.. dom går i 5an. och tänk va duktiga dom e på fantasi, pjäser, dans, frågesport och lite mer.. mycke roligt..

Jag längtar till julafton, all god mat som mormor och alla vi andra lagar till och alla trevliga människor. allt..
I år ska vi tillbringa första tomten i Söne. om jag fattat rätt...
och vi brukar vara många på den sidan av familjen och iår slår vi nog rekord, för Larssons andra sida ska oxå fira med oss.. (Tror jag) så de kommer bli så roligt och trevligt.
Sen åker jag och fredrik till hans föräldrar, lite mat igen och klappar såklart. =) Så får vi se om vi orkar åka säga hej till Farmor & pappas sida av familjen...

nu blir de plattning, sminkning och sen jobbaa...
ha en trevlig onsdag..

//Lina

Lucia...

Då är de  Lucia..
Gick upp tidigt idag. fixade mina naglar hos jennica..
skönt att hon har gått skola så man  har lite närmare. och billigt.. skönt.. =)
Ska snart till systemet och se om de finns något  gott.. såå segt bara att vi inte har självplock i grästorp, menmen..
sen får ja se om de blir att titta på lucia kröningen, börjar redan bli trött så kommer nog sova en stund så man inte somnar tidigt  ikväll..
De ska nog bli någon form av utgång idag..
tror vi blir ett bra gäng faktiskt.. hoppas de iaf..
=)

Undra vad man ska dricka idag.. cider slisk som man tröttnar på efter två eller omman ska köpa sig lite spriit. =) hehe så de händer något...=)

Ha en trevlig Lördag och 3e advent imorn..
//Lina

2:a advent

igår va de andra advent.. Shit va de går fort..
denna helg blev oxå massa sysslor på. riktigt roligt när de blir så.
i fredags va de julbord med jobbet. Förmodligen mitt sista med dom. (kanske)
Vi va på spiken. riktigt mysigt. mest fisk och de äter ju inte jag. men de va gott de som jag åt.. =)
Sen åkte vi över lidköping och några gick av på stadt, (inte vi)
Vi åkte hem och la oss.. jag va så trött. hade jobbat från halv 7...
(lägger in lite bilder sist på allt. =))

 På lördag när man vaknade va man lite seeg.
Satte oss vid tv, fredrik spelade på sitt nya spel, jag somnade om i soffan.. =)
konstigt att de kan vara så skönt..
Senare tvättade vi bilen och åkte till systemet.
och bestämde att vi tar en bowling kväll.
de blev, jag , Fredrik, Sandra, David, Johan, Andreas & madde..
Jag spelade faktiskt bra överlag denna gång. =) kom  dock bara på 4e plats men ändå.. =)
sen åktevi och hämtade två tjejer i grästorp och sen skulle några til casa.
Jag fredrik & madde åkte till två bekanta till madde. rätt trevligt, va ju nykter men heltokey. körde hem malin & fredde från krogen.. sen åkte vi hem och sov. klockan hade ändå blivit halv tre nästan.. 

Söndag (igår) gjorde vi inte alls mycke. fredrik va och köpte nytt spel Igen..
Sen tillbringade vi mest hela dagen i soffan.. de kändes som de va jag som va kanon full  men inte.. hehehe...

idag jobbart jag till 20.
helt okey, fredrik skulle fixa någon lampa efter jobbet...
Imorn tror jag att de blir ullared.
Frida kunde inte. fick reda på de nu precis, s får se om man ska åka själv eller om de är någon som  vill följa med.. =)
segt är de att malinåkte förra veckan..
sååå seeeegt...

Här kommer de lite bilder då....

       
Emma, Kickan, Chefen, Fredrik; Mi, fredrik, Matilda.
   
Hanna, Angelica, Matilda, Petter
       
Sandra, Andreas, Sandra, Rygell, Fredrik, Madde
   
David, Jag..

Bilder från helgen innan.

       
Jag, frida, Sara, Frida, Jag, Fredrik
   
Fredrik & Sara

Hoppas de blir en  bra vecka.. =)

//Lina


Utmanad....

Jag har blivit utmanad av Emelie...

Reglerna är:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på sex 8-Sakerna.
3. Meddela de utmanade på deras blogg.

8 Favoritprogram.

1. Greys Anatomy
2. Desperate Housewifes
3. Hemsökta hus
4. Äntligen Hemma
5. House
6. Sjukhuset
7. Andra Avenyn
8. Arkiv x

8 Saker jag gjorde igår.

1. Vaknade
2. Hade sex =P
3. Städade bilen
4. Åt pizza
5. smsade
6. Pratade med syster
7. Va chafför
8. Bowlade

8 Sakert jag ser fram emot

1. Hus (eget)
2. Tomten
3. Ullared
4. Få nytt jobb
5. 2 år med Fredrik
6. Lucia
7. Få trophys (fredrik)
8. Ikea trippen

8 Favorit restauranger
1. Kina i thn. (vet ej namnet)
2. Koppargrillen
3. Gyllene måsen
4. Troja
5. Krogen =) 
6. Kalarboden
7. ?
8. ?

8 saker på min önskelista
1. HItta och FÅ ett jobb.
2. Fler år med fredrik
3. Digatal kamera
4. Den där resan!
5. ?
6. ?
7. ?
8. ?

8 personer jag utmanar
1. Sandra
2. Mamma
3. Tina
4. ?
5. ?
6. ?
7. ?
8. ?

hmmm

RSS 2.0