mormor!

igår så vaknade jag i min egna säng, härligt..
jag fixade lite bananlådor, slängde in i bilen, hämta en soffa och en byrå..
Rummet är lika mycke klart utom alla kläder.. ska köpa en sån klädstång på Biltema.. =)
sen så..
allt känns bra. inte behöva ha måsten hela tiden, men har ändå vart med honom två dagar nu.
nu ska de verkligen inte förhastast.

igår gjorde vi två saker som vi ska ha gjort sen vi flyttade hit,
röjde lite i garaget, plus plockade ordning ute i trägården.
måste börja ta ansvar..

och igår bjöd mormor på mat..
kött, potatis, sås, morötter & ärtor..
vad skulle man göra utan den maten?
vi spelade oxå lite kort..
har kommit på att fredrik har en sak att träna på..
dela ut kort.. =)

nu ska jag fixa mig och sen åka till petra.. =)
så bli så mysigt..
jag visste inte att de finns så omtänksamma människor..

//


Bergodalbanan Lina

i detta inlägg kommer jag försöka att inte skylla ifrån mig..
ni kommer förstå.
den gångna helgen har vart awesome.
familje mys på fredagen, fest med brudarna på lördagen.
och i söndags började jag packa lite smått.
och fredrik hjälpte till.
nu kommer poängen.
under dagen igår så pratade vi HUR mycke som hellst verkligen, mellan lådorna.
Vi vill ju liksom vara med varandra båda två fortfarande, men sen att de inte har fungerat de sista är ju så jobbigt.
vi pratade om vad som är fel och kom så otroligt bra överens.
så vi har mer eller mindre bestämt att jag flyttar hem som planerat till mor & far.
flyttar inte med riktigt ALLA saker utan de viktigaste och som gör att jag kan få ett bra rum.
vi ska fortfarande "vara ihop" och träffas.
I min mage känns de bra.
att vi måste prioritea varandra mera, vi kommer göra med än att se på film när vi träffas,
vi kommer kunna sova över hos varandra. men ändå inte varje dag..

Nu kommer säkert några av er tänka
-men gud vad gör hon för dummheter egentligen.
men i de avseendet så kan jag bara säga att jag följer magen och att vi inte bara flyttar ihop igen tycker jag att vi försöker utvecklas och ge varandra en chans till..
en nystart!!

Jag är så otroligt glad över alla mina vänner som finns där,
för jag lovar att de finns fortfarande mycke att ventilera om.
jag tror jag kommer komma ännu starkare ut ur detta.



imorgon ska bli så roligt.
petra har bjudit över på mat och tjöt och sen får vi bestämma vad vi vill göra, vi blir ganska många, de ska bli så roligt..
Vi kommer bli 5-6 tjejer på tisdag förmiddag. jag verkligen längtar, så just nu vill jag bara få klart rummet så jag kan släppa de. att hinna träna lite och så idag med.
funderar på att skippa spinningen och bara köra lite joggning istället..=)

från inget till något annat.
nu ska jag packa lite till.
vi ses.
ska tjata på mamma och att hon och stina kommer med..=)

ha en bra måndag.



//


?????????

kommer de verkligen släppa?
kommer jag orka?
kommer jag bli lika glad igen?
kommer jag kunna se på honom och tänka. jag men de blev bra ändå?
kommer jag hata mig själv för detta?
kommer jag kunna gå vidare?

från att de kändes okey till att de känns värdelöst..
vill kunna ha en dag utan tårar.men nu är de försent.


underbara människor!

Igår va en djävulsk dag.
kan inte räkna på mina tio fingrar hur många gånger jag lipade..
Så fort någon frågade mig om oss/han/mig, eller när jag kom in på alla bra minnen.
så gick de bara inte hålla emot..
Samtdigt som de va en hur jobbig dag som hellst så gick den ändå bra.
helt sjukt hur man kan ändra känslan...
Fredrik va nämligen inne och handlade.
ska inte säga att de inte kändes eller att jag inte blev lite ställd men de gick bra.
vi pratade en kort minut när han betalade  å packade ner i påsen..
vet inte riktigt hur jag ska säga, men just i den sekunden kändes de helt okey.
visst jag vet att jag kommer lipa hundra gånger till över honom, över att tänka är de verkligen rätt?
När jag slutat så pratade jag med honom lite till över telefon, och vi sa saker jag aldrig trott att vi skulle säga.
så jag hoppas verkligen att de kommer bli bra tillslut.

Sen frågade chefens fru hur de va och då bröt jag ihop, hur jobbigt som hellst.
men då fick jag berättat för dom, att de är väldigt jobbigt just nu.
som dom sa. - vi har förstått att de inte är bra och andra har pratat med oss men vi måste ju höra från dig.
jag berättade lite i korthet hur de ligger till och sa att en av alla saker som gör att de blir värre är att jag inte kan flytta ut mina saker, fixa ordning på rummet ute osv.
så jag vet att man ska säga till hur man mår & allt på sitt jobb, men när jag inte har klarat av att knappt prata med andra, så har de varit extra jobbitg att behöva ta de med dom.
Så nu på lördag skulle jag jobbat, och måndag. men för att jag ska hinna att iaf hämta lite saker. så fixade dom ledigt åt mig båda dagarna. så nu är jag ledig. lördag-söndag-måndag-tisdag.

jag vet att jag kanske inte kommer tok röjja här hemma, utan de får familjen göra, eftersom jag gärna slänger lite för mu
mycke enligt min mor.
men hoppas jag kan börja hämta lite saker på söndag eftermiddag/kväll måndag. så jag kan börja fixa och grejja i rummet under måndag & tisdag.
Denna helg kanske inte va den bästa heller egentligen, men de känns bra.att få börjat flytta sakerna känns bra.
så släpper man en litenbit till.
och fredrik kan börja tänka på vad han vill ha och så oxå.. =)

Ne nu är de fredag och en fullrulle dag på jobbet.
tyvärr ska jag vara i spelet hela dagen men nja, de går la bra, så länge jag känner mig stark och inte överkänslig....

Sen måste jag tacka söta petra.
hon stöttar och ställer upp till max.
jag ska få låna två böcker, vet inte riktigt vad de handlade om men hon sa att dom hjälpte henne.
plus att hon gav mitt ett påsk ägg igår.
de är så underbart. de värmer så mycke när människorna runt omkrig visar en tanke.
de finns så många som stöttar och finns där.
jag är så otroligt glad för de.

// 


Ikke lön för mig idag!!

igår va faktiskt en bra dag trotts allt.
Alla underbara vänner som finns där.
men en sak har jag kommit på.
att alla säger så bra saker.
är de si och så?
ja du har du ju svaret framför dig.
för hur jävla mycke man tvekar så vet man egentligen svaret.

Jag älskar ju fredrik. men de där lilla extra fattas helt enkelt.
hur ska man då kunna bara "börja om"?
att min hjärna inte exploderar just nu är ju ett under, eftersom jag tänker mer är jag gjort hittils i livet.
fram och tillbaka, fram och tillbaka. ja, nej, ja, nej. ihop, singel!
allvarligt jag har panik i huvudet.

Sen vet jag att de är en period som de kommer vara jobbigt att se honom, jobbigt att tänka på att tänk om de skulle fungerat denna gång..
men jag vill ändå inte bara glömma honom. seriöst. är de någon som faktiskt överlevt klychan att kunna vara vänner?
oj oj inte så att ååhh vi har de så roligt ihop, men iaf kunna prata och så när allt har lagt sig!!


Nu tänkte jag ta tag i min kära mor och börja röja lite. börjar förvisso kl tolv men liiite hinner man ju med.. =)

alla kommentarer och sms och allt är så otroligt värmande.
underbara människor finns de för dåligt med..
Tack!

för låt att jag bara gnager på om detta men de är de som fyller mitt huvud och mina dagar..
de kommer komma en vändpunkt säger dom som vet.

kanon torsdag!

//


Säger ifrån..

i detta läget jag är i i livet så finns de många saker som gör mig ledsen, irriterad och helt enkelt förbannad.

Jag tycker de är jääääättte roligt att folk läser mina små rader här och allt.
men som jag känner de så finns de dom som läser min blogg bara för dom är nyfikna,
människor som jag en gång har umgått med och som nu mera inte ens hälsar eller pratar med mig.....

Att folk redan har börjat snacka om mig och fredrik.
jag fattar inte att de kan finnas så jävla mycket roligt i att två människor inte är lyckliga längre!
Varföd ska folk titta på en och hyccha eller hur jag ska skriva.
Allvarligt...

visst kan man lösenordsskydda bloggen med va fan..

Så har ni tagit åt er av detta inlägg kanske ni ska tänka efter vilket som är viktigast.
ert egna liv eller någon annans.
eller bara svälja huvudet och börja leva!

//


Peppning!

då va de tisdag igen och min ledig dag.
jag började dagen med att åka till grästorp för en promenad/joggning med frida.
nu ska rumpa & lår bort mera.. =)

sen blev de lite fix hemma. och sen duch och så.
åkte oxå till trollhättan.
mötte upp Emmelie, Vilgot och Malin.
Emmelie & jimmys lägenhet va sååå fin. guud vad man vill göra om allt när man ser att andra gjort så fint..
Sen gick vi till polishuset för att hämta mitt nya pasa.
Guud så fint.
och sen till mejeriet för en lunch och även lite fika..
mmm jätte gott..
Tack tjejer och lille killen för en trevlig förmiddag!

På vägen hem slog alla tankar tillbaka över mig.
allvarligt. jag lipa fan heeela vägen från trollhättan.
skulle in och handla så de blev en skvätt till över sandra...
TACK!

alltså. hur kan de vara så konstigt från ena sekunden från den andra?

Gör vi rätt?
måste man kämpa för ett bra förhållande?
Ska de vara lite jobbigt ibland. (rätt ofta för oss)
alla dessa frågor som bara rör om och om igen i huvudet...
Får panik över mig själv..

Jag längtar till jag kan ha "mitt" rum klart där ute, så man iaf kan ha några kompisar hemma. titta på en film när jag vill. ha musik på eller va fan som hellst..
fast att toa och kök bara finns i de stora huset, men att kunna fixa iordning sig helt själv, ensam och bara få vara...
LÄNGTAR.
inget illa om mor, Far, Stina & Elin men ändå.
jag är van att kunna krypa ihop själv om ingen är hemma..
här är alla hemma varje dag liksom...

Snart är de dax för lite träning. idag Step/Styrka..
och sen är de jag som står för kockandet idag.. =)
så har för fixat lite av de sega grejerna så de bara är att slänga ihop allt sen..=)
betyg får familjen ge mig sen.. =)

hoppas morgondagen blir lättare.
HUR KLARAR MAN SIG?
Tackar alla underbara vänner och familjen för alla fina och peppande sms jag fått.
jag är så glad att jag har er alla som finns och ställer upp!!


trevlig tisdag till er alla
//


Första steget i rätt riktning!???????

jahapp..
då sitter jag här igen. ska verkligen försöka bli liite flitigare med detta.
men ja.
sitter vid dator i mitt gamla, gamla, gamla rum hemma hos mor och far min..
ja ni läste rätt.. hemma i mitt barndomshem.
har tagit med lite kläder, och mitt täcke och favorit kudden hit.. =)



efter alla om och men så kändes de som att vi inte hade så mycke kvar att kämpa för liksom.
klart att man ALDRIG någonsin vill bryta upp.
men som alla dessa klychor så gled vi isär.
kom till en punkt där jag ville att vi skulle förändras lite och blicka framåt.
där jag inte trivs i tillvaron och massa massa mera saker.
så nu. ca ett dygn efter "beslutet" så sitter jag här med blandade känslor vill jag lova er.
de är så sjukt jobbigt.. tårarna kommer bara någon frågar hur de är.. 
och den frågan får man ofta, ofta...
samtidigt som de är en klump som släppt.
nu kan jag göra de jag vill, har velat och som fredrik inte vart lika positiv till..
men just detta att vara singel. alltså. jag vet inte hur de känns. phuu!

de värsta är att man nu bor i lilla lilla grästorp med dom stoora STOOOORA käftarna. allas "små" prat om oss.
men jaja.. jag och fredrik vet ju den verkliga anledningen så man får hålla fast vid den.
Sen vet jag att jag har fantastiska människor runt omkring mig som finns där för mig. familjen, vännerna, kusiner, moster, mormor, arbetskamrater osv.
alla betyder så mycke..

något jag inte kommer ifrån än på ett tag är att de faktiskt gör ont.
de kommer göra ont att se honom. att veta att vi kommer ha de roligt utan varandra, att helt plötsligt en dag kommer man inte tänka på honom tusen gånger utan kanske bara en eller ingen alls..
sen den största smärtan är ju den dagen jag kommer se/höra om den där nya tjejen..

(nu kommer tårarna igen. 8de gången idag)


men jag älskar dessa underbara människor som peppar, som ger mig de där lilla extra som behövs.
tackar så fruktansvärt mycke för de..


//


Shape up!

Antingen har jag blivit galen att jag går in på min egna blogg 5-25 gånger om dagen för att få "besökare"
Är de Farligt att skriva en rad efter dig?
kom igen..
vore väl roligt om jag kom in på din oxå..

Tacksam för kommentarer ibland.
Känd som okänd.
(är ju dock inte flitigast i stan men what!!!)



//


.........

HUr i hela friden kan man känna sig så vilsen....
fast att man vet vad man vill eller inte vill.
hur ska man förklara så att andra förstår?
andra som inte är på samma ställe, hur ska dom någonsin förstå hur jag känner..?

BAra ett stort svart tomt rum fast ändå så mycke glöd och engagemang!?

Jag vill bara skrika ibland åt vissa människor, som tror sig vara över oss vanliga döda.
som tror att bara för att dom är liite äldre får behandla mig i den yngre generationen på ett visst sätt..

Sen att den personen man lever närmast med, som man just förtillfället aldrig ser förut när man säger godnatt och godmorgon.
vad är de för något bra för ens egen hälsa? för ens eget välbefinnande?
ska de vara så verkligen???
När vet man att de är dax att ge upp allt man kämpar med och för och emot!!!!!!!!

Jag klarar knappt att skriva om de utan att tårar bara rinner.
så sjukt jobbigt, men jag kan även inte få någon att förstå mina känslor..
mina ord blir bara tyvärr till bajskorv.
bajskorv. betyder så otroligt mycke men ändå så lite..

vill bara stänga in mig och hoppas att allt löser sig ändå.
och löser de sig på de kanske sämre sättet så hoppas jag att de då är borta, så jag slipper må illa varje dag när de är dax.
vara orolig när man kommer hem för att de ska bli jobbigt eller bara en konstig tystnad...

hur länge ska man egentligen orka?
finns de någon gräns skriven någonstans?!!

//


Huller om buller!

Då är snart denna veckan borta oxå.
redan torsdag!!
sen är de min jobb helg så de blir inte så mycke aktivitet denna helg...
frida ska ha lite kalas på lördag! men de blir lungt för min del, har inte fått bytt bort söndagen än så de blir att upp och jobba..=)
tråkigt bara att de är så många som jublar när man bjuder och nu när de väl är så är de så mångar som drar sig ur!
varför liksom? svårt att planera?
hmm.. 

NU ska jag hänga upp en tvätt och sen in i duchen och sen är de joob till 21 ikväll.=)
All påsk kommer idag. ooooo va mycke godis och annat gott.. =)

Jag vet inte om jag är den personen som är bra på att ha koll på så mycke samtidigt på jobbet.
(detta jobbet.  som jag anser inte är rogivande.=))
ne frukost.

//


Kom fram..

Gårkvällen blev lyckad.
först kina mat och sen bio.
Alice i underlandet.
Jag tyckte den va bra. De är ju en Walt Disney.
Sen kommer jag inte 100 ihåg filmen som barnså de kan jugöra lite att man blev lite, lite besviken. =)
men lätt Se värd.
Johnny Depp e ju Johnny Depp.



    



Nu på morgonen har jag kollat lite saker på  internat..
kollat kurs datum på utbildningen i Stenungsund.
9 Augusti är nästa.. och sen inte förän 17 Januari
Fast i Göteborg har dom även den 23 Aungusti.
(så kommer jag inte in nu till sommarn så är de bara jobba jävlel och spara pengar!!)

Jag vet inte men jag har fastnat för Stenungsund på något sätt..
kan de vara att jag är så dålig på göteborg att jag inte kommer hitta dit... ibörjan.. haha
Oh sen att jag kan ju kanske få sova någon dag så där hos Malin & Björn.. =P

För jag har även tittat buss/tåg från grästorp till Stenungsund.
och de ska ta som minst 1,29 och som mest 2,08.
jag har utgått från att skolan börjar 08.
Så visst. vi behöver väl inte flytta så direkt..
men jag vill fotfarande tro att de kommer bli lättare att hitta ett tim jobb under tiden + en bra praktikplats som kan leda till jobb efter..=)
Tycker ni jag tänker dumt????????

Nu blire frukost och sen?
Ska träna kl 17.

//


Raddare i nöden!

Alltså detta med oss tjejer..
jag tycker verkligen synd om oss alla.
iaf alla vi som drabbas utav den där jävla smärtan en gång i månaden.
Jag fick svar på vad min magvärk va för något.
men den va inte som vanligt. men nu kära människor är den som vanligt...
Aj Aj Aj AJ säger jag bara..
fy fan..
men som tur är har jag blivit presenterad för en väldigt bra grej i dessa dagar.
de heter Naproxen Mylan.
de är grejer för mensvärk de..

Så tjejer, de är receptfritt och super bra..

nu blir de sängen en liten stund, frida dyker nog upp snart..=)

//


Fuck va roligt man kan ha!

Lördag och ingen gnista just nu!
Frida fyller år idag så de blir lite mat och sen en bio...
Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis Grattis

         


Hipp Hipp Hurra, Hurra, hurra, Hurraaa!

om de inte skulle bli så. så har vi blivit bjudna till lägenhets titt i lidköping, med lite eller rättare sagt mycke tjöt.. men är ju lite sugen på den där bion så de blir nog lite taijt med tiden. .=(

Jag borde egentligen ta mig ut och röra på mig.
när de är så fint väder nu.
men här ute finns bara Jääätte långa rundor och de är tråkigt och vända och gå samma tillbaka,
och orkar jag åka in till grästorp och sen gå? hmmm..
jobbigt när man inte riktigt är taggad.
Finns risk för att de blir tv och några avsnitt Sex And The City!
fredrik är ändå inte hemma så finns ingen som klagar om jag tittar på några avsnitt...

Jag har en konstig känsla i magen.
alltså inte värk eller så.
bara en klump liksom.
jag vet inte vad de kan vara.. huur jobbigt som hellst.
hoppas den försvinner snart..
=)
igår åt jag årets första och förmodligen sista semla.
alltså de är inte så gott, varför denna hysteri över semlor..
ggggaahh



Ne nu får de bli lite frukost och sen!?????

Ha en bra Lördag!

//


FREDAAAAG!

just nu har jag precis ätit lite mat. som idag blev.
färskpasta. en röra med creme fraich, tomat, paprika, rödlök, fetaost och ketchup. och lite kassler..
går super fort och e gott.. =)

Ska slänga ihop en fruktsallad och åka till frida...
blir lite tjöt och en film.. och lite nyttigt snacks..

detta med mitt underbara jobb då.
jag vill verkligen inte "svika" dom men jag måste testa innan jag är 64..
eller hur???
Blir liksom irriterad över minsta lilla.
som tur är så släpper de en aning så fort jag kommer hem.
(ibland efter jag har avreagerat minnen till fredrik)
men jag e väldigt mycke inne på att läsa till florist.
Har fortfarande inte kollat upp info. måsta skynda mig med de lite bara..=)

Lördag imorn. kanske åker och ser på hockey cup i troll!!!

//


Resa!

Blir en liten tripp till syster.
väntar nu på att plattången ska bli varm =)
och sen åka..
ska dock vara hemma till 16 igen så blir bara någon timme.. menmen.. =)

Stepen är ju 16,30

Tjo o hej!!

//


TJOCK dag!!!!

Vad ska man egentligen göra när man känner att ens tillvaro inte riktigt ger mig något...???
Mina tankar går ungefär så här just nu!!!

Jag har insett att jag inte direkt vill/känner för att jobba i matbutik restan av mitt liv.
Visst är de en bra början?
Jag har ofta ångrat att jag inte följde systers spår och gick florist på gymnasiet!
Så jag har bestämt mig att jag ska söka någon form utav utbildning på det..



Men sen är de ju ett litet annat problem.
Jag tror eller snarare VET att.
Kommer jag plugga och stanna kvar i grästorp så känner jag mig själv och då kommer jag fortfarande jobba extra och så vidare på hemköp.
Verkligen inget ont om själva arbetsplatsen och kollegorna.
men de senaste nu så vill jag inte bara.. inget är ro givande, inget händer, känner mig nästan jobbig mot kunderna liksom....

så jag har tänkt att kanske flytta till trollhättan beroende på vart utbildningen är/blir för att lättare kunna pendla.
Trollhätan-Göteborg är ju så mycke enklare än Grästorp-Trollhättan-Göteborg.
och man slipper använda bil så fort man ska någonstans.
och jag tror att de kan bli lättare och "roligare" att hitta ett mindre krävande extra/kväll/helg jobb där..

Men samtidigt står jag med ett ben i de osäkra. Fredrik är inte jätte sugen på att flytta (igen)
och han vill säga att hans kompisar inte kommer vilja umgås med honom om vi bor 20 min bort...

jag däremot vill ha något nytt..
nu känns de som om jag verkligen hatar mitt liv. men herregud nej.
jag vill bara få lite annat att tänka på, lite "nya" rutiner. lite nytt helt enkelt.
jag vet även oxå att en utbildning kräver pengar och tid och energi.
men just nu tror jag verkligen att de är "rätt" för mig..
den är ju max 2 år. och skulle jag märka efter en månad eller så att de inte är min grej. fine, men då har jag testat.. och står inte här om 20 år och bara.. Tänk om...




Lördagens party va rooligt som satan..
Tack för den kvällen..
men varför blir de 9 utav 10 gånger att när man lämnar förfesten så blir de inte lika roligt.. de är störande..
stackars sara för all disk, spillning, halvnatt gästerna och den arga grannen..
hoppas hon har förlåtit dig.. =)



och som vanligt så har vi ju ingen skjuts hem. så skulle sova hos sara.
men sen efter en stund så fick vi en taxi, betald av en ("väldigt trevlig prick").
vad gör man inte då!!!
men eftersom jag inte hade nycklar, och fredrik inte va hemma,
körde jag upp stina kl 04 så hon mötte mig på vägen.. haha är man mörkrädd så är man.. =)
Älskade syster. så sov hos mor & far!!! hehe

Bilder får komma en annan dag.. e så seg på att ladda över från kameran.. och nu orkar jag inte hämta den.. =)




dagens ilands problem.
Varför har man dagar som man känner sig som en hel jävla elefant för...
inget sitter som de brukar. inget vill man ha på sig..
man känner sig allmänt ful och fet..
Jag har haft en sån dag idag. verkligen kännt mig tjockare än tjockast..
hmm..

     

Jag har även hittat mig mitt nya favorit humor program på tv..
SOLSIDAN!
haha fan va ska skrattade i fredag. va änna pinsamt där ett tag så mycke jag skrattade..
så nu blire att titta på alla andra avsnitt en dag.. =)



med detta blir det en duch och sen lite tv..

//


RSS 2.0