Här med . . . .

har jag bestämt mig för att aldrig mera vara beroende av någon annan människa på denna jord.
inte orka bry sig om vad andra gör och inte gör.

så jävla störande!

missuppfattning!

med lägenheten.
blir inte ett splirrans kök, bara lite underhåll tydligen.
så de blir ett kök från urålderstider, men what the fuck.. de är inte såå dåligt som de kanske låter på mig..
de är bara göra de fint på sitt lilla vis. =)
(om de går. haha)
Sen hoppas jag verkligen att vi kommer måla/tapetsera om iaf i större delen..
Han sa att de gick att lösa..
Sovrummet har jag redan bestämt. sen har jag sagt att fredrik får "bestämma" tv rummets. =)
Jag har verkligen fastnat för stora tjocka bokstäver som man kan köpa, men kan tänka mig fixa eget texsnitt och såga & måla dom . snacka om personligt..
vilket material bara? masonit skiva är för tunnt.. får fråga min snickare till far & syster sambo. =)

 Lördag då.. känner ett visst dåligt samvete men jag måste väl kunna säga nej oxå..
blev till frågad om jobb idag, på min lediga helg. och jag sa nej.
jag vet att ingen annan av de fast anställda skulle jobba frivilligt extra på en helg.. dessutom jobbade jag extra förra & helgen innan  de.. =)

jag har ätit lite frukost och fredrik är iväg förr att byta olja & hjullager på bilen. redig han är min.
sen hoppas jag vi kommer iväg runt 12.
ska väl stanna & handla lite till kvällen och ta med lite film från shellan. =)

nu ska jag röja lite, byta sängkläder så de är sköönt att komma hem imorn kväll/eftermiddag. =)

//


phuu!

idag är de en kaos dag på jobbet.
lasset (alla varor som kommer idag) måste vara uppe från pallarna kl 16.
för då drar de igång med KUNDKORTSKVÄLL!
massa super bra erbjudande och mycke gott som bjuds i butiken..
kommer bli super kul men ändå super stressigt.. =)
härliga tider..

och imorn kommer vi ha grill tält utanför butiken med ännu mera bra saker, grillpåse från erikssons korv.
pågen bröd påse. osv..
kommer bli två väldigt hetsiga dagar men ändå två bra dagar, då tiden bara kommer rusa iväg..
känns bra!

Lördag: Måste byta hjullager & olja på volvon innan vi åker iväg till Henån & Orust.
för att vara barnvakt åt Hugo & Saga på kvällen /natten.
Malin & Björn ska iväg på 30 Års kalas.
så jag hoppas fredrik kommer åka med när dagen väl är framme.
man vet ju inte vad han kommer ha fått för sig annars.=)

Söndag: blir ju lite familje liv. och även titta på Pappa & Stina som ska cykla Orust runt.
(bara dom jag vet som ska köra) kanske magnus oxå?

nu på morgonen har jag faktiskt fixat ordning i garderoben, vikt/hängt upp/ sorterat.
att man aldrtig lär sig hålla ihop de.. haha
så nu är de frukost och sen duch och sen iväg till joppet!!

eftre jobbet sk avi även träffa rickard- vår nyblivna hyresvärd, skriva på papper & så.
hihi ska bli så roligt..

ha en solig torsdag & helg!

//


Flyt eller Flytt?

igår va en så sjuk konstig dag.
På jobbet. alla va super glada, ingen direkt sur min på HELA dagen från någon.
allt flöt på som bareden.. härligt..
De började en ny tjej som heter Caroline, som ska jobba extra vid behov och även i sommar!
vi fick vår efter längtade biobiljett och utmanar chark-teamet på minigolf någon kväll de närmaste..=)
hehe
Tips på en BRA bana tack??? (inte Vargön)

Hemma:
när jag kom hem fick jag en CHOCK.
nämner inga namn, men någon har sagt till fredriks föräldrar att jag inte vill umgås med dom för att dom inte hittar på saker som vi gör i våran släkt m.m
och att jag typ tvingar fredrik att INTE besöka dom...
aaaaaa va så fruktansvärt irriterad. och så får man inget svar från personen i fråga...

och nu tror man inte att mitt humör kunde vända på 1 sekund, men hör & häpna.
VI FICK LÄGENHETEN SOM VI VILLE HA.!!
Han ringde och sa de igår, och att vi ska skriva papper och bestämma ett datum för flytt i veckan..
han skulle greja lite innan vi flyttar in.
så vi får förmodligen ett splirrans nytt kök.. =)
och hoppas att vi får tapetsera/måla om i hela & så..
så vi kommer nog inte flytta föran Oktober-November, för dom som bor där nu ska till Australien,
men dom ska va ute 1e September!
de är ett par kompisar som bor där nu så man har ju redan en bild på vad man vill ha och inte ha redan nu...

         



         

Vi vet att vi ska ha en ny soffa, och en i TYG i den moderna serien med divan..
och såklart tapeter & färg.
jag vill ha en wow känsla från folk.
vill att andra ska tycka att de är fint som jag tycker det är hos folk..
Så kanske  ska be Kusin Sandra om hjälp!! =)
Jag/vi vill att de ska va frächt & fint men ändå liite annorlunda och personligt!

Nu en tripp till solen den här dystra dagen, trodde jag skulle kunna ligga ute idag men ikke.
sen till överby med Stina & Elin för avslutnings kläders shopping!

//


Fredagen börjar bra!

ja då gick man upp ca 30 min tidigare än vanligt idag oxå. tog en banan & ett glasmjölk.
gjorde samma hemma träning som igår. =)
och nu är de frukost och fix som gäller sen cykla till jobbet som varje dag denna vecka...

och igår tog jag och angelica varvet runt ås igen. vi la en ribba på MINST tre gånger i veckan , för då är manju jätte duktig om de blir fyra eller fem.. =)

Så nu är jag laddad, men humöret sjunker väl så fort man kommer innanför de fyra väggarna, och till hundra är de väl redan någon som klagat över något..

(Tänk positivt Lina! Tänk positivt Lina! Tänk positivt Lina! Tänk positivt Lina! Tänk positivt Lina!)

JObbar som sagt lite extra denna helg oxå men ska bli så skönt.
jag och lisa ska göra 4 eller 5 brickor till olika konfirmationer.
och sen ska de iväg till  kusinen louise spm konfimeras på Söndag..

Sist men inte minst!
Alla vänner som finns runt mig nu.
på jobbet, inte på jobbet.
gamla som nya.
ni är underbara!
Hur skulle man orkat med allt elände om inte alla ni fanns.
ingen som blir sur, pratar skit, osv som så många andra.
Tack!!

//


Pepprad!!!

Att en tidning kunde göra en så pepprad!
taggad kanske jag ska säga så alla förstår.
Linda tipsade om en tidning igår på jobbet, va tvungen att bläddra lite i den under dagen och vips så köpte jag den när jag slutade..
KOM I FORM 69:-
tidningen inehåller ett komplett 6 veckorsprogram med mat, träning & tips.
verkligen super rolig att läsa och att utöva.
om man gör dom hemma övningarna i form av cirkelträning plus att man tar sina promenader/joggning så kommer de nog bli awesome!
plus att maten är super bra, visst finns de alltid saker som jag absolut inte vill eller kommer äta,
men de finns ju massa olika sorters mat så jag kan ju bara välja något annat..

Så nu idag har jag smygtränat lite på vecka ett.
men ska börja på måndag då de blir lättare med dagarna i tidingen/i verkligheten.
jag satt som spikad i tidningen när jag kom hem igår.
fram tills Angelica ringde och fick med mig ut på en promenad runt Ås!
härligt..

Nu ska jag ta lite frukost. blir lite kellogs Special K m mjölk.
och sen innan jobb blir de lite Kesella lätt m lite saft..

//


rörigt oviktigt!

Tisdag igen och jag är ledig..
jag skulle SOVA ut idag.
men ikke. trots sin lediga dag ringer dom från jobbet...
aaaaa får nästan panik.. visst dom frågade efter en nyckel som kan ha försvunnit!
jag vet att jag hängde tillbaka den. till 100. men varför får man ändå dåligt samvete för de?
phuu!

sen att humöret är på topp nu, sen jag va på banken och han sa ja! så räknar jag nästan dagarna som är kvar till 5 Augusti!! Idag 78 Dagar kvar..
sen ska de bli kuuligt igen!

vad ska jag nu göra när jag redan är vaken och fått huvudvärk?
gå ner till city 6 sola? två flugor i en!
lägga mig tillrätta i soffan & se lite på tv.
den har ju vart kass. digitalboxen har inte startat, så igår fick vi hem en ny liten grej som man skulle byta ut. någon sorts strömgrej.
och vipps så va den igång..
eller ska jag vara såå lam och börja om på greys kan inte få för mycke utav den serien. och säsong 6 är ju inte ens på ingång än.. hmmmmm..
kanse ska boka mig på ett pass idag.. hmm eller?
har inte vart på gymmet sen jag vet inte när. fy satan på mig..

från detta till en helt annan sak.

jag blir så trött på människor. visst jag är ju inte guds bästa barn heller.
men varför går de bra att hälsa när man är själv och "låssas" vara trevlig när dom andra inte är med.
sen nästa gång känner dom inte ens till en! helvete. jag hälsar iaf fast de inte är mina bästa vänner.
kan inte förstå varför man vill vara så jävla dum...
Säger jag inget har jag inget sagt eller hur???

ne nu blir de nog en tripp till gräsan.. och solariet.
=)



på återseende

//


De går faktiskt!!!!

idag är de onsdag.
igår va jag ledig..
jag gjorde inte ett skit.
eller jo, jag cyklade till Grästorp och solade, och sen hem. stannade och pratade lite med emma på shell.
guuud vad jag saknar de jobbet ibland. fanns liksom inga problem direkt.
sen avslutade jag dom sista 12 avsnitten på Sex and the city.
vadå super bra den serien, vad ska  jag göra nu då?
måste ju ge tillbaka boxen till linda. =(

Jag har aldrig fattat vad "Mr Big" riktiga namn är, förän sista avsnittet. då slog de mig. john! passar namnet John på honom? hmm.
jaja. känns som om 6 säsonger inte räcker till för denna serie utan de behövs mera.

Jo jag beställde första säsongen utav Lipstick Jungle oxå så den dimpte ner i lådan igår lagom bra tills jag va klar, så nu har man tittat några avsnitt på den. (va bara 7 avsnitt på första)

sen kom fredrik hem.
jag hade iaf hunnit tvätta en maskin, hängt in den och fixat i köket, så nått gjorde jag  under mitt soffhäng igår..

igår kväll efter fredrik tränat och jag gjort fiskgratäng skulle vi hoppa in i duchen.
jag hade precis slängt ALLA mina kläder i tvättkorgen då de KNACKAR på dörren.
då är de Stellan, en av "hyresvärdarna" han och två andra skulle komma ner i källaren och titta på något..
Sånt blir jag faktiskt Jävligt irriterad på. 
han kunde väl ringt först och bara vi kommer bort om tio.
de värsta va ju liksom att han knackade tre gånger och sen öppnade dörren själv.
Jag som va helt jävla näck, jag hade som tur va hunnit in i garderoben från hallen, annars hade han ju fått en rejäl jävla chock. kanske de som behövs kanske?
visst han äger huset och allt detta, men har han ändå rätt att bara öppna dörren? de är ju faktiskt VI som bor här nu!!!!!!!

idag är de jobb till 19,35 för att vara exakt.
ska faktiskt ta cykeln idag oxå. cde blir tredje gången i rad jag cyklar till jobbet, känns som de är bättre att göra de när man vet att man inte hinner motionera på något annat vis under dagen/kvällen.

Frukost och sen iväg.. =)
tjing tjing

//


en bra början?!

då va de tredje helgen helt alkohol fri.
(låter som om jag vore någon sorts alkis eller något, men ikke.)
har bara vart såå skönt att bara slippa. och bara vakna upp pigg.
har haft cider liggandes i kylen men suget finns inte just nu.. hmmm
kan de vara för alla "misslyckade" utekvällar de sista.
att vi alltid övertalar osssjälva att vi ska GÅ UT när vi inte ville de innan vi började dricka.. hmm-?
tål att tänkas på..



så idag söndag. ja vad har man gjort idag hittils.
plockade lite imorse, duchade & så. besämde oss för att åka till troll, fredrik ville ha lite nya träningskläder, så blev ett par byxor, ett linne & en tjock hoddis. =)
för mig blev de ett helt transparant puder,
känner ibland att man blir så blank när man har sminkat sig,
dock är puder i allmänhet är inte min grej, men kanske detta??
återstår att se.

Sen har vi försökt börja ett nytt mat liv.
Vi gick igenom våra mat-kvitton och upptäckte till en Chock att vi handlar mat (allt från matbutiken) för nästan 7 tusen/månaden. och fredrik som ÄLSKAR lyxfällan så menar dom på att man LÄTT ska klara sig på ca 3tusen /månad på 2  personer..
(men dom har nog inte räknat med allt som vi gjort här då?(diskmedel & toa pappaer osv =)
Så idag har vi gjort en Mat vackohandling. =) bestämt vad vi ska äta under hela veckan å handlat till detta.
får se hur de går fram över men de känns bra nu..


idag blev de shopping på Willys!

om en stund kommer även frida hit  och fixar håret på oss.
jag som har tänkt att spara ut till page igen kommer bara ta nacken REJÄLT denna gång,
men fredrik däremot kommer få en drastisk förändring. fredrik har gått med på helt fri händer om bara luggen får vara rätt lång som nu. =)
funderar faktiskt på att ta före och efter bilder på oss.. =)
en kulig grej om inte annat... 


Kan tänka mig något sånt här typ.
fast blont. =)
& liiite kortare ändå. =)


Vad säger man egentligen till en familj som förlorat en familjemedlem nu.
man vet ju liksom hur JÄVLA ont de gör och hur mycke som liksom dras under fötterna på en.
men ändå vill man inte bara "prata om sig själv"
Jag har inte träffat dem ännu men skrivit en liten rad till en i familjen.
Lider med dom.
ingen är värd att förlora någon.
Tänker på er!

//


Stressa mindre?!?!?!?!?!

Jag har fått reda på att jag får TJÄNSTLEDIGT...
whiiieeeeeee

sp idag ska jag till banken och prata lån till utbildningen..
får se om de blir i grästopr eller i stenungssund..
hade vart gått om de går här hemma om de skulle vara något problem senare eller så..

Sen åker jag till syster..
har inte träffat dom på aaa jag vet inte.. 2 månader känns de som...
phuu..


Tjabbahallå..

//


blir aldrig som man tänkt sig...

nu idag.. är den dagen som  jag skabörja cykla till jobbet..
så kanske jag prioriterar en NY cykel!!! 
har vart ute och sprungit/joggat en stund imorses.. =)
phu säger jag bara.. men snart så, om jag nu fortsätter!

sen är de ju Lady Gaga imorn i stockholm..
som vi SKULLE åkt på. men så blev de inte.. fick sålt min & fridas biljett..
de strulade lite med boende, och varken jag eller frida ville betala 1200 för två nätter.
när man inte hade tänkt de från början liksom.. men så är de..
skönt med lite extra pengar i slutet av månaden (innan lön)

fick köpt mig nya plagg när jag och mamma va i troll i tisdags...
en ljusblå thicha från gina & en mörkblå tunika/klänning från cubus med "spets" i urringningen.. =)

=)
ett hett ämne på jobbet just nu är spöken, demoner och Andar..
Jag tror verkligen på att våra bortgångna släkt och vänner finns kvar här i någorlunda mån.
jag skulle verkligen vilja gå på en såndäring seans eller vad de heter,
men samtidigt kanske man är för nyfiken så ingen "kommer" till mig första gången.
jag/vi (i familjen) har några nära och kära som man gärna skulle vill säga hej till igen, eller iaf se om dom har något till oss att säga...

nu blire att klä på sig och sätta sig på cyklen till hempeköp.. =)

Ha en bra torsdag!

//


Helgen i stora drag..

detta med minnet!
börjar man verkligen bli så gammal att minnet sviker en hela tiden.. phuuu
men denna helgen kanske jag kommer ihåg.. =)
jag har jobbat ganska så mycke men ändå gjort liite grann..
Fredagen blev lugn hemma i soffan med fredrik. en film och somnade tidigt. =)

Lördagen jobbade jag 6-15 de va riktigt länge sen jag gick upp så tidigt. men de gick fint.
praoade lite i chark avdelningen, såå jävla roligt att göra sånt man vanligtvis inte brukar göra på jobbet,
fixade ordning frukten och i mejeriet, och sen fixade vi en italiensk buffe till en kund..=)
Slutedax
sen blev de soffan till halv fem, och då va de bara att köra gärnet, in i duchen fixa till sig och iväg..
göra allt i sista sekunden och kommer med andan i halsen till petra!
väntade in lisa, och gick bort till födelsedagsbarnet alexandra.
Vi skulle försöka rimma ihop något till hennes pengar som är bidrag till en tattoo.
men fuck va svårt de blev. alla tre hjärnor stog still.
men nu idag kommer man på lite fyndiga grejer. typiskt..
Sen fick vi jätte goda snittar (när man tog bort laxen) och jätte god bål, (även den alkoholfria)
jag skulle köra, och de gjorde jag. fick köra saras nya A3..
sen åkte jag och petra hem och hon fick den stora äran att hämta girlsen senare.. jag deckade med en gång.=)

Söndagen började segt, lite plock och fix. sen åkte vi till överby en sväng.
köpte nya saker till emil, mat och leksak.
och mat till oss, fredrik köpte ett nytt spel..
nu är maten tilllagad och jag börjar jobba kl 17. sen vill jag på bio tror jag... hoppas de  går något bra..


Hans första. lite godis. allt bara försvann på en timme ca.


Den nya leksaken.
han är lite rätt för kokosnöts skalen..


här åker emil bil. de tycker han om.. mmm

//


RSS 2.0