Strålande Jul!

Idag är de somsagt Juldagen,
den dagen man kommer gå genom sina klappar igen för att minnas!
sen den stora frågan för dettta dygn! blir de fest eller inte?
Jag har erbjudut mig att vara barnvakt åt hugo & saga, men malin  & björn har inte bestämt sig ännu,
de känns lite segt just nu!!
Sen ska dom iväg till björns bror på lite middag,
så dom kommer inte vara hemma så tidigt som jag trodde, så de blir oxå segt.. haha
jag klagar inte alls just nu!!!

Gårdagen då!
Vi åker alltid iväg till "mormor" runt lunch tid!
(("mormor" betyder numera! Till Moster Lotta i Gillstad; Till Kusinerna i Söne, eller till mitt barndoms hem!
Då mormor har för litet för allihopa!))

All mat är så fruktansvärd god, de sjuka är att man äter som man aldrig sett mat förut!
eftermaten blir de bort plock och lagom till kalle blir de min favorit!
Risalamalta & saftsås från mormor!
Sen kommer TOMTEN!!

och sen eftersom vi sen åker vidare till Farmor
så packar vi ihop och åker till nästa ställe med mat, tjöt & tomten..
Fredrik dök upp hos farmor lagom till tomten!

Iår åkte jag & fredrik med hem till Mor & far sen efter Farmor!
jag hade planer på att åka med mormor på Midnattsmässan i friel, men jag somnade i soffan hos mamma! =)
jag har aldrig varit i kyrkan på julafton, de lär vara super mysigt å fint!

Klappar för iår!
Minneskort till kameran!
Biobiljetts pengar!
Choklad!
"mitt" egna tvätt medel! =)
Kort på Hugo!
Salt & pepper kvarnar! (stora i trä)
Salt & peppar!
Jacka!
Party Alias!
Handduk!
Handgjort ljus av farmor!

Jag har säker glömt något men jag blev nöjd,
för att vi inte ska köpa så mycke så får vi "vuxna" ganska mycke ändå!!

Ska ducha & sen åka ner och göra en beställning på jobbet, glömde av de i onsdags och idag har jag tagit ledigt och imorn hinner jag inte innan beställningsstoppet!

Bilder kommer en annan dag! (kameran är kvar hos mamma)

Fortsatt trevlig jul!

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0