Fy fan för sommarjobbare.......

Jag kommer inte direkt ihåg min tid som sommarjobbare som något negativt,
men den tanken har verkligen ändrats denna sommar,
dom fjuttiga två veckorna jag har jobbat i sommar.
stackars dom som sommarjobbar, om inte annat bara på hemköp i grästorp.
jag vet inte hur de kan komma sig.
våran chef tror tydligen att alla har turbo hjärna och ska lära sig ALLT på två veckor innan sommar schemat börjar, och helt plötsligt står VI dom ikke sommar jobbande anställda att lösa allt och ska försöka lära dom de sista!
när de bara är två veckor kvar på deras schema?
hur fan vill man ha de så som chef undrar jag....!

(hatar denna sida nu, har försökt ladda upp tio olika bilder här men de går inte)

för de första blir de irritation hos den personen som får "rätta" till efter den stackars sommarjobbaren.
och sen om de blir för många saker ihop då börjas de prata.... helvete.
säg till den personen de rör sig om och lär ut på nytt.
kan de vara så svårt. eller tar de för lång tid? eller ännu lättare BYT plats med den som gör fel så blir de rätt..
Så igår, stog två stycken av ordinarie personal och "klaga" över en utav sommarjobbarna. och jag blev så fruktansvärt irriterad så jag kläcker när jag kommer runt från nästa hylla.
-tänkt er själva, ni kommer till en ny arbetsplats, får två veckor på er att lära er allt och sen får ni flyga själva. jag tycker bara synd om dom..
jag fick inte direkt någon respons, men sen va de lärare för fulla muggar.. då blev jag stolt över mina ord. Tack! 

Tisdag.
Idag är jag ledig. rätt skönt, en enda vecko dag kvar på jobbet. och sen lite helger förståss.
men idag blir de att fixa cdspelare i saaben som nu är hel och gått igenon besiktingen,
tilloch med att städa & tvätta den tror jag..
sen ska jag köra syster stina till mellby för fotbolls träning tror jag.
och sen ikväll skulle jag träffa de underbara själarna på mitt jobb, men de har skitit sig lite så de blev inget av.
väldigt tråkigt men så är de ju. kan inte klaffa varje gång.

På torsdag ska jag/vi ha hugo & saga här över natten, malin ska på vänersborgs festivalen.
på fredag kväll åker vi brudar till fjällbacka och myser, de va så sjukt länge sen vi bara satt tjerjerna och tjötade, skrattade och bara har de gott.. =)

(här skulle de vart en bild med)

Nu blirde att väcka fredrik och sen frukost..

//


Kommentarer
Postat av: alexandra

Vad ska du börja för skola?

2010-08-03 @ 22:11:32
Postat av: Frida

Tack!

Va kul...visste inte att du hade blogg heller hehe.

Ska jag vara inne och spana på dej ;)

2010-08-04 @ 13:57:55
URL: http://freddyberry.blogg.se/
Postat av: Jag svarar!

Alexandra:

vem alexandra? =)

jag ska börja florist grundutbildning i Stenungsund. =)

ska bli spännande..



Frida:

Jaa de är alltid kul att läsa om människor man ändå "känner" ska bli roligt och spännande att följa fram till dagen med stort B och efter... Grattis igen..

//Lina

2010-08-04 @ 20:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0