Redan över

Då är de redan juldagen år 2010.
vad gör man när dagarna går för fort!?
och snart skulle vi ha haft världens nyårsfirande i hyringa byggdegård med rödamattan och glamm.
men så blir de inte.
folk i grästorp är alldeles för tröökiga.
vi e drygt 30 personer som har vart på denna fest så en stor applåd till dom.
men eftersom vi hade hyrt buss och lokalen som faktiskt är rätt stor så bestämde vi att vi kör samma tema med dom som fortfarande vill, hemma hos bästa helen och pontus, (dom har den största lyan)
och så tråkigt tror jag inte de kommer att bli men vi kommer ju inte bli riktigt så många dock eftersom de är många som skulle åkt långt och kankse hoppar av för de.
och de är förstårligt..

julafton igår då.
den är ju som den är. hektiskt.
kl 13 är de mat hos mor med hela tjocka släkten. 15 är de såklart kalle och kl 16 ca kommer TOMTEN!!!
sen slita papper av och vi i vår familj beger oss upp till farmor,
iår åkte vi bara med och sa hej till dom hos farmor och åkte hem till fredriks päron, men eftersom vi blev litesena så hade hans syskon redan hunnit åka vidare, men de va sönt med lite lugn och ro, men då kände man att man vi ganska så trött.
senare åkte vi tillbaka till mor & far för julklapps spelet. jag fick min skål som jag slogs om.. =) whiieee iår va de elin som blev utan klapp men pappa delade med sig. =)

Dagen idag då, innehåller lite slapp och röj här hemma.
ska självklart ill lillepissen och gosa med henna . (är kattvakt åt fridas katt då hon är i sälen)
och lillepissen gav mig en sjuhelvetes julklapp. TACK!
sen blir de mer julmat hos fredriks mormor & morfar och sen bio tror jag för våran del..

Hoppas alla haft en kanon jul.


en lite äldre bild från huset. =)

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0